Az autó orrában 1,6-os turbómotor dolgozik, a sportlégszűrőnek, a sportkipufogónak, illetve az átdolgozott motorvezérlésnek köszönhetően legnagyobb teljesítménye 192 lóerő. Ez több, mint a Cooper S-é, de némileg visszalépés az előző 210 lovasWorks modellhez képest. Alaphelyzetben 250 Nm a négyhengeres csúcsnyomatéka, de padlógáznál a motor további 20-szal megtoldja ezt.
Persze nemcsak teljesítményre alapoz a JCW-csomag, de a sportfutóművel és a 18 colos felniken feszülő peres gumikkal a MINI stabilitása is javult. Akik a látványra utaznak, azok is örülhetnek, hiszen az új modell különleges első és hátsó lökhárítót, valamint küszöböket kap.
A hátsó szélvédő fölé versenyautós szárny kerül, amely igen könnyű szénszál-erősítésű műanyagból készül, akár a motorháztető levegőbelépője vagy a külső tükrök háza.
A fülkében is feltűnik a karbon, de a dögös hangulatért a versenyautós ülések, illetve a sportkormány felel. Ha valakiknek így sem lenne elég egyedi a járgány, a korábbiakhoz hasonlóan kérhet a tetőre angol vagy kockás zászlót mintázó fényezést.