Jól áll neki viszont a sportos, R-modellekre jellemző hűtőrács, az új ködlámpák és a Portfolio modelléhez hasonló kopoltyúszerű nyílás az első sárvédőkön. Alig észrevehetően, de átrajzolták a küszöböket, megújult a hátsó ütköző, míg a sportos érzést a csomagtartó vékony spoilere erősíti.
Az első sárvédők helyett – a mai divatnak megfelelően – a külső visszapillantókba költöztek az oldalsó irányjelző, míg a hátsó helyzetjelzők is új otthonra leltek. Nem lenne teljes a 2008-as modell új színek és könnyűfém felnik nélkül, utóbbiakból 19 colos kerül a csúcs Jagre.
Ami a belső értékeket illeti, itt az első ülések viszik a prímet. Minden modellhez szériában jár az ülésfűtés, ám felárért hűtőrendszerrel is ellátják. Ennél azonban fontosabb, hogy átformázták azokat, de nemcsak kényelmesebbek lettek, hanem nagyobb helyet hagynak a hátsó utasok lábának is.
Műszakilag érintetlen marad a Jaguar XJ, amely a normál mellett hosszú tengelytávval is készül. A két V6-os motor, a 2,7-es dízel és a 3,2-es benzines mellett a 4,2-es V8-as két változatával rendelhető. A 400 lóerős, kompresszorral szerelt kivitel öt másodperc alatt gyorsul százra.