Karl-Heinz Kalbfell a korábbi BMW menedzser, aki a Rolls-Royce-ot irányította, majd az Alfa Romeónál és Maseratinál és Klaus Dieter Frers az autóipari beszállító Paragon vezetőjének összefogása nyomán született meg az Artega GT. Hogy folytatódjon az autóipar nagyágyúinak részvétele, a formatervet a Henrik Fisker, az Aston Martin korábbi főtervezője rajzolta, míg a műszaki tartalmat a Porsche korábbi konstruktőre Hardy Essig álmodta meg.

Mindössze 3,95 méter hosszúnak ígérkezik a sportkocsi, ami a jelenlegi kisautók, az Opel Corsa, Renault Clio méretéhez áll közel. Ehhez már sportkocsis 1,87 méteres szélesség és 1,18 méteres magasság társul. Nem kell valami fantasztikus motorra gondolni az Artega esetében, a Volkswagen 3,6 literes V6-oasát vetik be.

Egyelőre annyit árultak el, hogy a 300 lóerős motor 270 km/órás végsebességig gyorsíja a kétüléses gépet. A motor az utasok mögé kerül és a hátsó kerekeket hatja, ez a párosítás egyenes út a remek vezetési élményhez.

A Genfi Autószalonon leplezik le az autót, amelyről azért az első képek már nyilvánosságra kerültek. Novemberre szeretnék elkészíteni az első működőképes prototípust, majd 2008 közepére már a kész modellt. Nem ígérkezik olcsónak az Artega GT, hiszen várhatóan 75 ezer eurót (19 millió forintot) kóstál majd az ára.

Nem holmi egy-két darabos modellt akarnak létrehozni a Paragon Delbrück-i gyárában, hanem évi 500 darab eladását tervezik, mégpedig úgy, hogy Németország minden tartományában és a környező országokban is lesz kereskedőjük. Ezen kívül persze az USA és Ázsia is szerepel a tervekben.