Korább ilyet nemigen hallottunk a Porschétól, sokkal inkább teljesítmény- és sebességadatokat. Csakhogy az Európai Unió új szabályozást léptetett életbe, amely kimondja, hogy az EU-ban eladható autók szén-dioxid-kibocsátása a jelenlegi 161 g/km-ről 2012-re átlagosan maximum 130 g/km lehet. Ezzel szemben egyes felmérések szerint a német gyártó sportkocsijai jelenleg 300 g/km-es értékkel bírnak.
Vélhetően nem lesz olcsó mulatság az autók átalakítása, az ACEA, az európai autógyártók szervezete szerint a CO2-kibocsátás kilométerenként 140 grammra csökkentése 1200 euróval (300 ezer forint), 140-ről 120-ra csökkentése pedig további 2450 euróval (615 ezer forint) emeli majd meg az autók árát. Persze sajnálni nem kell a Porschét, hiszen az keresi a legtöbbet autóin, kilencszer többet, mint mondjuk a BMW.
A Porsche beszámolt fogysztáscsökkentő terveinek részleteiről is, amiből kiderült, hogy már ma alkalmas minden Porsche motor arra, hogy etanolos keverékkel üzemeljen. A Porschénál jelenleg egy hibridmotor kifejlesztésén is dolgoznak.
Ezt a Volkswagen-csoporttal közösen valósítják majd meg, és a Cayenne-be kerül majd elsőként. Ezzel az alternatív hajtással 30 százalékkal lehet csökkenteni a fogyasztást. Így a benzin-elektromos Cayenne kevesebb mint kilenc litert fogyasztana száz kilométerenként.