Ha Mercedes, akkor C
C-osztály minden mennyiségben, már ami a Mercedes-Benz genfi standját illeti, egyszerre három új C-modellt mutattak be. A hagyományos mellett ugyanis elkészült annak versenyautó változata, de kiállítottak egy „tiszta” dízelmotorral szerelt tanulmányt is.

475 l-es csomagtartó és 450 lóerő

Több mint kétmillió eladott autó után itt is volt az ideje a C-osztály megújulásának, amit nem is halogattak tovább a Mercedesnél. Az elődjénél öt centiméterrel hosszabb modell nem lóg ki a csillagos sorból, semmi nagy kunszt, a már ismert jegyek köszönnek vissza. Egy kicsi az S-ből egy kicsi a CL-ből, ahogy korábban is csinálták. Mégis önálló karakter, amely a kínálat talán legsportosabb egyénisége.

Lehet hogy ennek, lehet hogy másnak köszönhető, de a januári bemutató óta csak Nyugat-Európából 55 000 megrendelés érkezett az új autóra, mondta el Genfben a cég első embere Dieter Zetsche.

Az áprilistól kapható autó, azonnal ötféle benzines és háromféle dízelmotorral kerül a kereskedésekbe, de egyelőre csak a limuzin, a kombit majd ősszel Frankfurtban leplezik le, ugyanakkor, mint a 450 lóerős csúcsváltozatot, a C63 AMG-t.

Érdekesség, hogy mindegyik C-modell szériában kapja a vezetési helyzetnek megfelelően változó lengéscsillapító-rendszert, amely állítólag amellett, hogy megőrzi a Mercedeses-kényelmet, minden eddiginél agilisabbá varázsolja az autó viselkedését. Az automatán felkapcsolódó lámpatrükk helyett van intelligens lámparendszer és intelligens biztonsági rendszer.

Nem gond a CO2

Ezt és még ennél többet is tud a Vision C 220 Bluetec. A tanulmányautóban mutatkozott be a Mercedes újgenerációs „tiszta dízeljének” négyhengeres változata. A motor érdekessége nem az, hogy 5,5 litert fogyaszt százon, hanem hogy teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat, amik majd 2015-ben lépnek életbe. A Bluetec két tényezőre épít: az alacsony károsanyag-kibocsátású, hatékony dízelmotorra és egy újrendszerű kipufogógáz-tisztításra. Ám ez nem jelenti azt, hogy lefojtották a motort, a 170 lóerős vas vígan viszi a kocsit.

Mindezt így foglalta össze Zetsche a bemutatón: „A dízelstratégiánk az egyik válasz arra, hogyan tudunk az üzemanyaggal és ezáltal CO2-vel spórolni, a kipufogógáz összes alkotóját beleértve a NOx-ot tovább csökkenteni és ennek ellenére fölényes vezetési élményt garantálni.”

Persze nemcsak a tanulmányautóra koncentráltak, így a most bemutatott C-osztály autói a teljes életciklusukat tekintve 15 százalékkal kevesebb szén-dioxidot engednek a levegőbe, mint tették azt az előd első 2000-es évjáratú járművei. Ez autónként egy tonnával kevesebb CO2-t jelent.

Nő a volánnál

Kevésbé környezetbarát, viszont sokkal gyorsabb a szériatársainál a C-Klasse DTM 2007. Orrában 4.0 literes V8-as blokk dübörög, ám gyorsaságát nem elsősorban 470 lóerő feletti teljesítményének köszönheti, hanem kivételesen alacsony súlypontjának és elképesztő stabilitásának. Ehhez jön miíg a kis tömeg, amit a szénszálas karosszéria biztosít, amit nem is rejtettek véka alá a kiállított darabon.

Ezúttal az autósporttól húzódozó gazdaságis-autós újságírók is jobban „hegyezték” a szemüket. Mert nem a kétszeres Forma-1 világbajnok, Mika Häkkinen mutatta be az új fegyvert, hanem Susie Stoddart.

A skót hölgy immár gyári pilótaként, nem karrierje végállomásaként tekint a Német Túraautó Bajnokságra, hanem újabb lépcsőfokként ahhoz, hogy eljusson a Forma-1-be. Ő azt vallja bárkivel versenyezne, akár Michael Schumacher ellen is.