Mitsubishi-Citroën-Ford-tengely
A C-Crosser a Mitsubishivel történt megegyezés nyomán született, így az az Outlander egyik francia megfelelője, hiszen 4007 néven a Peugeot-nál is forgalmazzák majd. Mindez azonban nem látszik rajta, a stílusjegyek a Citroëntől érkeznek, elég, ha csak a kocsi orrát uraló jelvényre pillantunk.
A 4,64 méter hosszú járműben összesen heten utazhatnak, ők 2-3-2-es kiosztásban kapnak helyet. A leghátsó sor ülései teljesen a padlóba süllyeszthetők, ilyenkor 441 literes a csomagtartó, ám miután a második sor ülései sínen csúsztathatóak, gyerekek esetén, ez akár 510 literre is bővülhet.
Állítólag a Citroën nagy figyelmet fordított a belső tér minőségére, hogy a C-Crosser a legjobbak közé kerülhessen. A vezetőnek bőrkormány és sportülés is jár, hangsúlyozván a kocsi sportos beállítottságát. Termékskáláján belül prémiumszerepet szán a C-Crossernek a Citroën, ezért nem hiányoznak az olyan elemek sem, mint a tolatókamera, a 8 hangszóróval, mélynyomóval és 650 wattos erősítővel felszerelt hifi, vagy a legújabb navigációs rendszer sem.
Utóbbiakhoz egy 30 gigabájtos merevlemez tartozik, amin nemcsak egy európai térképadatbázis található, de a tárhely egyharmadára a tulaj tölthet fel MP3- vagy WMA-formátumú zenefájlokat.
A Genfi Autószalonon debütáló C-Crosser Európában 2007 nyarán kerül forgalomba, kezdetben a Forddal közösen fejlesztett 2,2-es HDi motorral. A turbódízel blokk itt 156 lóerőre képes, mialatt legnagyobb nyomatéka 380 Nm. Ehhez pedig igen barátságos, 7,3 literes fogyasztást ígér a gyártó. Hatfokozatú kézi váltón és kapcsolható összkerék-hajtáson jut a motor ereje a 18 colos kerekekhez.
Nem akad el
Persze a C-Crosser négykerék-hajtása ellenére sem terepjáró, nem úgy, mint a Citroën másik genfi dobása, a Cruise Crosser. Az Espera Sbarro tervezőiskolával közösen megépített autónak nem négy, de hat hajtott kereke van.
A C-Crosseren alapuló járgány emléket állít annak, hogy André Citroën lánctalpas járművekkel 1922-ben átkelt a Szaharán, közvetlen összeköttetést létrehozva Algéria és francia Nyugat-Afrika között.
Dízel-hibrid motor mozgatja a tanulmányautót, melyben a hagyományos gázolajos blokkhoz egy villanymotor kapcsolódik a padlólemez alatt. A harmadik tengely a másik négy, hajtott kerékkel összhangban lép működésbe, ha a terep úgy kívánja. Lehetőség van pusztán a villanymotor használatára is, ilyenkor a károsanyag-kibocsátás nulla.
A pickupszerű narancssárga gépben három üléssort alakítottak ki, az utolsó kivehető, így még több felszerelést vihetnek magukkal a kalandvágyók, jut hely az ásóknak, sátraknak.