Nem volt nagy csinnadratta, falrepesztő zene többtucatnyi tévékamera és újságíróhordák sem szállták meg a Lada genfi standját. Mi viszont, kelet-közép-európai látogatóként minden évben rituális kirándulást teszünk a Lada kiállítási területére, hogy meglássuk az égi jelet az orosz autóipar magára találásáról.
Rövid név, nagy tervek
Idén mintha sikerrel jártunk volna, legalábbis ehhez hasonlóan brutális autót még nem láttunk a gyártól. A név egyszerűen Lada C, amiből a C háromféleképpen is magyarázható. C-vel jelölik az Astra-méretű alsó középkategóriás méretű autókat, ezenkívül a tanulmányra (concept) és a kupéra is utal.
A kupéságot nem kell komolyan venni, a koncepcióautó egy háromajtós ferdehátú. A terveket ifjú orosz dizájnerek készítették, akiknek Fiat Stilo prospektus lehet a párnájuk alatt. Hátulról a lámpa és a csomagtérajtó formája is kiköpött háromajtós Stilo.
Rövid név, nagy tervek
Ezt a háromajtós koncepcióautót most láthatta először a világ, Project C néven tavaly ősszel a Moszkvai Autószalonon egy limuzint állítottak ki. A standon összesen két zöld növény keretezte a dobogót rajta az autóval, de több körítés nem is kell neki, épp elég agresszív maga az autó. Műszaki oldalról csak a végsebességével vagyunk tisztában (210 km/óra), ezenkívül csak annyit közöltek, hogy kétliteres motorja van.
Volkswagen-alkatrészek?
Az ablakokon át néhány VW-konszernes részletet sikerült kiszúrni. Az ülésállító kar, a fényszórókapcsoló a Golfból vagy a Leonból is jöhet, a kormányon lévő hangerőszabályzó tekerőkhöz hasonlókat pedig az újabb Audikban látni. A kézifékkar ezzel szemben a Renault Mégane-ban használthoz hasonló, de talán a franciák is az Alfa 75-ben látták meg.
Volt egy másik nagy dobás is a Ladánál, de még a C-ről sem derült ki minden ezen az oldalon
Nyugati segítséggel
Az autó új padlólemezre épül majd, amelynek kifejlesztésében a Magna International is részt vesz. A Magna grazi leányvállalata tervezte és gyártja is a BMW X3-at, szerepük volt az új Fiat Bravo tervezésében, de ott gyártják az Európának szóló Chryslereket (dízel Voyager és 300C) is, szóval nem kezdők.
A Lada-standon a közeljövőre mondták a sorozatgyártás beindítását, konkrétumok nélkül. Az új típusból sokféle változat készül majd. Lesz ugye négyajtós limuzin, ferdehátú, kombi, egyterű és egy kategóriák közötti, valószínűleg enyhén terepjárósított modell is.
Hot! Lada GTi
1,6 és két liter közötti motorokat ígér a gyár, ezenkívül értékelhető eredményeket az Euro NCAP töréstesztben a prototípusok lezúzásával szerzett tapasztalatok alapján. Nagyon várjuk, mikorra lesz belőle kézzelfogható autó itthon.
Többen megálltak a sárga Lada 1119 GTi mellett is, amely nem kamu, tényleg sokkal erősebb a sima Kalinánál. 6500-nál 125 lóerőt lehet kiforgatni az ezerhatos, 16 szelepes motorból, 9,5 másodperc a százra gyorsulása és a kályhaezüsttel lefújt fékdobokkal szemben tárcsaféke volt hátul. Sárgában egész vagány autó, kár, hogy itthon nem kapható.