Ki kéne menni a Genfi Autószalonra, de hogyan tálaljuk otthon?

Rossz példa:
– Te figyejjé’! Most mutatják be az új Audi A5-öst, a C-Mercit, az új M3-ast és az Opel GTC tanulmányautóját Genfben. Menjünk már ki! 13 óra az út kocsival. Este hétkor indulunk, kint vagyunk reggel nyolcra, körbenézünk a szalonon, kapsz egy svájci csokit, aztán este hazajövünk. Én vezetek oda, te meg vissza. Na?

Határeset:
– Drágám! A fiúkkal kimennénk a Genfi Autószalonra hétvégén egy mikrobusszal. Jöhetsz, te is, ha nagyon akarsz. Nehogy azt hidd, hogy a sok dögös csaj miatt. Rendkívül sok érdekes tanulmányautó lesz, valamint jó lesz látni, ahogy a nagy autógyárak szinte egyszerre lépnek fel a környezetszennyezés visszaszorítása érdekében.

Simán kamuzni kell! Vagy legalább is meg kell szépíteni a dolgokat:

Csoki, csajok, világbéke
Shakirát körülrajongta mindenki

Shakirát körülrajongta mindenki

Shakirát körülrajongta mindenki


– Csodálatos meglepetésem van a számodra. Mit szólnál hozzá, ha elutaznánk Svájcba? Megérdemled a pihenést és a kikapcsolódást. Genfre gondoltam. Igaz egy picit messze van, de azt mondják, hogy gyönyörű szép és talán ez a legkisebb nagyváros. Esténként séta a Rhone folyó partján, a gyönyörű belvárosban. Körbenézünk a Genfi-tó környékén. Megnézhetnénk a Lausanne-i Olimpiai Múzeumot. Ja, és most van az autókiállítás is. Persze ez nem annyira érdekes, esetleg bekukkanthatnánk, hogy mekkora felhajtás van. Szerintem neked is tetszene.

Már csak azt kellene eldönteni, hogy kocsival, vagy repülővel menjünk. Ha az autó mellett döntünk, akkor egy elég fárasztó 13 órás út vár ránk, viszont többfelé el tudunk menni kirándulni. Repülővel sokkal kényelmesebb nyilván, de akkor a közelben kell szállást keresni.

Szerencsére megint a hölgyeken volt a hangsúly

Kollegám egyetlen képet sem csinált az autóról a Kiánál

Kollegám egyetlen képet sem csinált az autóról a Kiánál

Kollegám egyetlen képet sem csinált az autóról a Kiánál


Nekünk nem kellett ilyen trükkökhöz folyamodni. Hivatásból hajtottunk ki Svájcba. Ha a kis kalandtúránk nem párosult volna kifulladásig tartó munkával, akkor lehet, hogy a fent vázolt dolgokat még tökéletesebben lehetett volna bemutatni. Így be kell érni a 77. Genfi Autószalon beszámolójával, hátha másnak is kedve szottyan kilátogatni.

Kezdjük a férfiak számára legérdekesebbel, a csajokkal. Mi mással lehetne feldobni a csillogó autókat, mint bombanőkkel, feszes ruhákban. Ha másért nem, már csak azért lekattintunk egy-egy autót, mert az előtte pózoló hölgy roppant szimpatikusan és fáradhatatlanul mosolyog a fényképezőgépekbe. Ezért is furcsa, hogy egyes autógyárak (főleg az elegáns németek), mintha tudatosan nem a bombázókat állítanák harcba. Lehet, hogy az ő autóikat a nők nélkül is fotózzák eleget, vagy egyszerűen nem passzol a márkaarculathoz a piros lámpás házak hangulata? Mindenesetre én itt szeretném megköszönni azoknak, akik a vadítóan szexi jeligével hirdettek a modelliskolában, amikor a szalonra keresték a hölgyeket.

Egy gyors lapozás után, összefoglaljuk az újdonságokat és jön a világbéke


Világbéke hangulatban az összes nagyobb autógyár

Szinte varázsütésre, egymást túllicitálva jelezte majd az összes nagyobb gyár, hogy miként kíván a Föld megmentéséért harcba szállni. Külön projekteket írtak ki, amivel mindenki hozzátehet valamit a nemes cél érdekében. Csak néhány kódnév a teljesség igénye nélkül: Efficient Dynamics (BMW), Bluetec (Mercedes-Benz), BlueMotion (VW). Phaetonok helyett a VW idén 102 Polo BlueMotion TDI-t vetett be a hírességek és az újságírók fuvarozására.

Két roppant jó fej csajszi, az Opelnél

Két roppant jó fej csajszi, az Opelnél

Két roppant jó fej csajszi, az Opelnél


A Honda idei F1-es autóján például a Föld térképe feszül a cigireklámok helyén és talán még azt is fontolóra vették, hogy hibrid motorral rajtolnak 2010 körül. A Toyota egyszerre két hibrid tanulmányautóval jelentkezett, egy sportosabb és egy családiasabb modellel. Utóbbi azért még némi csiszolásra szorul, de cél mindkettőnél a 0 százalékos károsanyag-kibocsátás.

A Mercedes az úgynevezett „tiszta dízeljének” segítségével próbál megfelelni a normáknak. A motor érdekessége nem az, hogy teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat, amik majd 2015-ben lépnek életbe. A Porsche szintén fejet hajt az EU előtt és ők is jelentősen csökkentik a CO2-kibocsátást a jövőben. Jól bele kell húzniuk, mert jelenleg ők a legszennyezőbbek közé tartoznak. A fejlesztések természetesen komoly anyagi terheket jelentenek a jövő Porsche-tulajoknak is. További Bio-csodákkal jelentkezett a Saab, a Volkswagen, a Honda és a BMW is. Utóbbi átmeneti alternatívaként az autóik fogyasztását optimalizálta jelentősen. Talán a legszebb az lenne, ha közösen elénekelnék a We are the world című dalt.

Az új M3-as bárkit megvadít

Az új M3-as bárkit megvadít

Az új M3-as bárkit megvadít


A vadi új M3-as természetesen nem az alacsony fogyasztása miatt fogja belopni magát a szívünkbe. Sokkal inkább a 420 lóerős brutál vadságával. A bemutatott autót ugyan még csak ízelítőnek szánták, de ez is bőven felkeltette érdeklődésünket.

És persze volt még egy érdekes Opel GTC koncepcióautó, egy fergeteges Audi A5, egy újnak nevezett X-Trail, egy durva Fabia, egy csúnyácska kombi Golf, egy luxus Dacia, egy semmilyen Suzuki SX4 Sedan, egy Cee’d-re hajazó Hyundai-újdonság, egy bíztatóan kinéző új Lada, és Shakira nem teljesen váratlan feltűnése a SEAT-nál. Utóbbi annyira nagy eseménynek bizonyult, hogy a riválisoknál posztoló hölgyek is kíváncsian nyújtogatták a nyakukat a szomszédos stand felé.