Nem kell nagy képzelőerő, hogy tudjuk, a Verve tanulmány nyomán születik meg a Ford Fiesta következő generációja. A két hónap múlva a Genfi Autószalonon bemutatkozó kisautó dinamikus formát kap, de az igazi élményre még 2009-ig biztos várni kell.
Akkor mutatkozhat be ugyanis a sportváltozat, az ST. Ahogy a jelenlegi változat, úgy az új is egyedi spoilereket és belső kialakítást kap. Recaro sportülések kerülnek bele, míg a műszerfal puha műanyagból készül, a felnijei már 18 colosak lesznek.
Ezúttal már teljesítményben sem lesz hátrányban a konkurenciával, hiszen az orrába turbómotor kerül, akár az Opel Corsa OPC esetében. A közvetlen befecskendezéses 1,6-os blokk várhatóan 190 lóerőt teljesít majd, ami bőségesen elég lesz, miután a Fiesta a Mazda2-höz hasonlóan könnyűépítési elvek nyomán születik.
Akinek több kell, az hasonlóan a nemrég bemutatott megoldáshoz, plusz kiegészítőket rendelhet a nagyobb teljesítményért. Az alacsony fogyasztást viszont – például a piros lámpánál a motort leállító – Start-Stop funkció segíti, aki ennél is jobb hatékonyságra vágyik, annak készül majd a dízel ST. Ami azonban a kiszivárgott információk szerint nem változik, az a kiemelkedő kezelhetőség, a gokartos viselkedés.