Hamarosan a Mitsubishi is követi a Subaru példáját, és bemutatja ferde hátú alsó középkategóriás modelljét, ismét lesz ötajtós Lancer. Ilyen utoljára 1988 és 1992 között volt. A gyártó felmérései szerint az eladott Lancerek 70 százaléka ötajtós lesz Európában. Az új modellt a Genfi Autószalonon mutatják majd be, egyelőre még mint prototípust, de a sorozatgyártásról már döntöttek.
Formailag a korábban bemutatott Sportback tanulmányt követi a modell, de természetesen visszafogottabb jegyekkel.
Lesz belőle 1,5-ös (109 Le) és 1,8-as (143 Le) benzines, illetve kétliteres (140 Le) dízel is a szalonokban, de a kiállítási darab a sportváltozat technikáját kapja, de nem az Evo X, hanem a nemrég bemutatott Ralliart változat motorja kerül bele.
A 2,0 literes turbómotor ebben a konfigurációban 240 lóerős, míg a legnagyobb nyomatéka 343 newtonméteres. Természetesen a négykerék-hajtás és a duplakuplungos félautomata váltó is a csomag része.
Nemcsak a Subaru Impreza STi lesz az új Sportback ellenfele, de a Golf R32 is. De ferde hátú sportmodell van a Mazda, a Ford és az Opel kínálatában is, viszont azok nem rendelkeznek összkerékhajtással.