Anthony Lo, a Saab formatervezője az Auto Motor und Sport svéd kiadásának megerősítette, hogy a Genfi autószalonon a Saab egy új tanulmányautót állít ki. A jármű egy alsó középkategóriás modell hírnöke, amit valószínűleg 9-1-nek hívnak majd.

Jan-Ake Jonsson, a Saab ügyvezető igazgatója 2006-ban úgy nyilatkozott, hogy ilyen autó három évnél hamarabb nem érkezik a cég kínálatába. Tehát várhatóan 2009-2010 környékén kerülhet a kereskedésekbe a 9-1. A Volvo C30, a BMW 1-es stb. ellenfelének szánt autó minden valószínűség szerint az Opel Astra padlólemezére épül majd.

Ahogy a többi Saab, úgy ez is működtethető lesz bioetanollal, de lesz benne hibrid motor is.
A teljes egészében alumíniumból készülő blokk képes E100-as, teljes egészében alkoholból álló üzemanyaggal üzemelni, de ehhez egy elektromos motor is tartozik majd. Mehet majd pusztán az akkumulátorokban tárolt energiával, ami különösen a városban lesz előnyös.

Követve a Saab turbós múltját, a General Motors 1,6-os és új 1,4-es feltöltős motorja is szerepel majd a kínálatban.