Befejezte a Focus modellfrissítését a Ford. Itt a kupé-kabrió is, amely két évvel az eredeti bemutatása után újult meg. Tavaly szeptemberben a Frankfurti Autószalonon leleplezték az új Focus ötajtós változatát, amit novemberben követett a kombi és az ST.
Továbbra is a Pininfarina készíti a Focus CC-t, amely megkapta az új Kinetic Design jellegű elemeket. A sportosabb formát alapvetően a trapéz légbeömlők határozzák meg, de a többi Focushoz hasonlóan itt is újak a lámpák és a lökhárító valamint az első sárvédők és a motorháztető is. Változatlan viszont a kétrészes nyitható fémtető, illetve a kategória legnagyobb 534 literes csomagtartója. Ha lenyitjuk a tetőt, a hely 248 literre zsugorodik.
Belül kiváló minőségű anyagokat ígér a gyár, amellett hogy újdonságként vörösre cserélték a műszerek világítását. Az átalakított középkonzolnak köszönhetően 4 liternyi rakodóhelyet alakíthattak ki, miközben a könyöktámasz állítható hosszúságú lett.
A Focus CC is elérhető már kulcsnélküli ajtónyitással és indítással, illetve a bluetoothkihangosító, hangvezérlés, DVD-alapú navigáció is bekerülhet a kínálatba, az utat 7 colos érintőképernyő jeleníti meg.
Bár kevéssé illik hozzá, de 100 lóerős 1,6-os motorral is elérhető a nyitott Focus, benzinesből választható még a 2000-es 145 lovas változat is. A nyomatékot kedvelők viszont válasszák a 2,0 literes dízelt, az ugyanis a 136 lóerő mellett 320 newtonmétert is csatasorba állít. A benzinesek öt, a dízelek hatfokozatú manuális váltóval készülnek.
Aki igazán hangsúlyozná autója dinamikáját, az kérhet sportcsomagot. Ilyenkor a 17 colos könnyűfém felnik mellé sportfutómű és sötétített hátsó lámpa is jár.
A megújult Ford Focus CC premierje március elején a Genfi Autószalonon lesz.