Még idén bemutatkozik az új Renault Megane ferde hátú változata. Nem elképzelhetetlen, hogy már Genfben látunk valamit belőle, de sokkal valószínűbb az őszi bemutató Párizsban, hiszen az mégiscsak hazai pálya a francia autógyártónak.

2009-ben nemcsak a limuzin és kombi Megane-nal bővül a kínálat, de azok padlólemezét felhasználva érkezik az új egyterű is. A Scénic harmadik generációja nem lesz formabontó, megőrzi elődje jellegzetességeit, persze a Lagunánál látott formai jegyek bevetésével. Hátul LED-es lámpákat használnak majd.

Öt és hétszemélyes is lesz

Öt és hétszemélyes is lesz

Öt és hétszemélyes is lesz


Nagy üvegfelületek jellemzik majd, de nemcsak függőlegesen, de vízszintesen is, miután komplett üvegtető is rendelhető lesz. A lényeg a praktikum és a használhatóság lesz, még több rekesz és pohártartó várható, de a lehajtható asztalkák sem tűnnek el. Az anyósülés is lehajtható.

Egyelőre nem tudni biztosan, hogy megvalósul-e, de a Renault tervezői olyan változaton is dolgoztak, amelynél a hátsó ajtó nem hagyományosan nyílt, hanem tolóajtóval helyettesítették. Ebben a méretosztályban ilyet egyelőre csak a Mazda5 kínál.

Kétféle öt- és egy hétszemélyes változat készül. Ezt úgy érik el, hogy a hosszabb tengelytávú Grand Scénic megrendelhető lesz a harmadik üléssor nélkül, azaz ötszemélyesen is, ilyenkor viszont nagy – közel 600 literes- csomagtartót kap a vevő.

Tolóajtón is gondolkodnak

Tolóajtón is gondolkodnak

Tolóajtón is gondolkodnak


Mindkét változat nagyobb lesz elődjénél, miközben a rövidebb tengelytávja eléri a 2,7 métert. A hétszemélyesben a harmadik sor ülései a padlóba hajtogathatóak lesznek, középütt három különálló ülést találunk majd.

Várhatóan az új 1,2-es turbómotor lesz a belépőmodellben, de benzinesből kérhető lesz 1,6-os és 2,0 literes szívó és turbófeltöltős változat is. A dízelpalettán az 1,5-ös és a 2,0 dCi változatai szerepelnek 100-180 lóerő közötti teljesítménnyel.

Bekerül a Scénicbe is a Laguához rendelhető négykerék-kormányzás, amely nemcsak  amnőverezhetőséget, de a stabilitást is javítja. Kiemelten kezelik a minőség javítását, illetve a biztonságot, alapvető követelmény az ötcsillagos törésteszt.