Még idén bemutatkozik az új Renault Megane ferde hátú változata. Nem elképzelhetetlen, hogy már Genfben látunk valamit belőle, de sokkal valószínűbb az őszi bemutató Párizsban, hiszen az mégiscsak hazai pálya a francia autógyártónak.
2009-ben nemcsak a limuzin és kombi Megane-nal bővül a kínálat, de azok padlólemezét felhasználva érkezik az új egyterű is. A Scénic harmadik generációja nem lesz formabontó, megőrzi elődje jellegzetességeit, persze a Lagunánál látott formai jegyek bevetésével. Hátul LED-es lámpákat használnak majd.
Nagy üvegfelületek jellemzik majd, de nemcsak függőlegesen, de vízszintesen is, miután komplett üvegtető is rendelhető lesz. A lényeg a praktikum és a használhatóság lesz, még több rekesz és pohártartó várható, de a lehajtható asztalkák sem tűnnek el. Az anyósülés is lehajtható.
Egyelőre nem tudni biztosan, hogy megvalósul-e, de a Renault tervezői olyan változaton is dolgoztak, amelynél a hátsó ajtó nem hagyományosan nyílt, hanem tolóajtóval helyettesítették. Ebben a méretosztályban ilyet egyelőre csak a Mazda5 kínál.
Kétféle öt- és egy hétszemélyes változat készül. Ezt úgy érik el, hogy a hosszabb tengelytávú Grand Scénic megrendelhető lesz a harmadik üléssor nélkül, azaz ötszemélyesen is, ilyenkor viszont nagy – közel 600 literes- csomagtartót kap a vevő.
Mindkét változat nagyobb lesz elődjénél, miközben a rövidebb tengelytávja eléri a 2,7 métert. A hétszemélyesben a harmadik sor ülései a padlóba hajtogathatóak lesznek, középütt három különálló ülést találunk majd.
Várhatóan az új 1,2-es turbómotor lesz a belépőmodellben, de benzinesből kérhető lesz 1,6-os és 2,0 literes szívó és turbófeltöltős változat is. A dízelpalettán az 1,5-ös és a 2,0 dCi változatai szerepelnek 100-180 lóerő közötti teljesítménnyel.
Bekerül a Scénicbe is a Laguához rendelhető négykerék-kormányzás, amely nemcsak amnőverezhetőséget, de a stabilitást is javítja. Kiemelten kezelik a minőség javítását, illetve a biztonságot, alapvető követelmény az ötcsillagos törésteszt.