Július végén lesz a Brit Motor Show, amelynek szervezői hosszú ideje azon dolgoznak, hogy a tavaszi (Genf) és az őszi (Frankfurt, Párizs felváltva) nagy európai autókiállítás mellé felnőjenek. Az Opel biztosan támogatja az ötletüket, mert a Corsa után újabb fontos modelljük világpremierjét tartják ott.

A Vectra utódjaként érkező Insigna tehát nyáron mutatkozik be hivatalosan, de ez nem akadálya annak, hogy már most megismerjük. Lesifotósok ugyanis elcsípték alig álcázott ruhában, miközben éppen közúton tesztelték.

Tágasabb utastér várható
Kupés vonalavezetésű

Kupés vonalavezetésű

Kupés vonalavezetésű


Jól látszik, hogy elődjénél elegánsabb megjelenést kap az autó, de az Opel már elárulta, a korábbinál dinamikusabb viselkedésű lesz. A kocsi tovább nő, hiszen versenyben kell maradni a Ford Monedóval és a Volkswagen Passattal, amelyek új változatai szintén megnyúltak. A hátsó lámpát már hivatalosan is megmutatta a német gyár, most már azt is tudjuk, elöl a Corsáéhoz hasonló, bumeráng formájú lesz.

Háromféle karosszériával, négy- illetve ötajtós szedánként, és kombiként is gyártják majd az Insigniát. Később érkezik a kupé, amely vélhetően újra Calibra néven fut. A motorpalettán több turbós változat is feltűnik, így lesz 1,6-os 150 és 180 lóerővel, 2,0 literes 200 lóerővel. A dízeleknél az 1,7 CDTI illetve az új 2,0 CDTI közül lehet választani, utóbbinál lesz 200 lóerős változat is, kiemelkedő, 400 newtonméteres nyomatékkal.

A belső is eltérő a többi Opelétől

A belső is eltérő a többi Opelétől

A belső is eltérő a többi Opelétől


A Vectra-utód nemcsak első-, de összkerékhajtással is kapható lesz, ami az OPC modellekben szériaként szerepel. A sportváltozatba 2,8-as, V6-os turbómotor kerül, a 300 lóerős autó 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ig, és akár 265 km/óráig is hajtható. Dízelből is lesz OPC, amihez 2,9 literes V6-os CDTI ad 250 lóerős teljesítményt.

Aktív futómű, kanyarfényszóró, kulcs nélküli indítás és számtalan, már ismert extra mellett a Vectra kínálatának része lesz az úgynevezett Traffic Assist System. Ez az adaptív tempomat nemcsak az autó előtt haladó forgalmat, de radar- és kamerarendszerével az utat is figyeli, veszély esetén pedig automatikusan lassít.