Új területen szeretne vásárlókat szerezni a Renault, a francia gyártó is beszáll az SUV-k piacára. A cég Koleos néven elkészítette első szabadidő-autóját – a tanulmányt már 2006 őszén bemutatták Párizsban – , amely a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt.

A Nissan X-Trail unokatestvére

A franciák első SUV-ja
Új terepre merészkedik a Renault

Új terepre merészkedik a Renault

Új terepre merészkedik a Renault


Igazi kollaboráció eredménye a Koleos: a tervek Franciaországban, a Renault-nál készültek, a fejlesztést a Nissan végezte, míg a gyártás a szintén a Renault-hoz tartozó koreai Samsung Motors gyárában folyik.
 
A 4×4-es technológiát a Renault a keleti testvértől, a Nissantól vette, a Koleos az új X-Trail rendszerét használja. Míg hagyományos közúton az összes hajtás az első kerekekre irányul, addig ha a tapadás csökken, az erő automatikusan 50-50 százalékban oszlik meg az első és a hátsó tengelyek között. Természetesen a vezető kézzel is kapcsolhat a két- és négykerék-hajtás között. Akik csakis városban furikáznának az autóval, rendelhetik összkerékhajtás nélkül is a Koleost.

Praktikus ajtó

Praktikus ajtó

Praktikus ajtó


Segíti a „terepezést” a lejtmenetvezérlő rendszer is, amely 10 százalékosnál nagyobb emelkedők esetén automatikusan bekapcsol – indításnál meggátolja a visszacsúszást, ereszkedésnél pedig a fék és a gáz váltakozó használatát küszöböli ki azzal, hogy a sebességet 7 km/órán tartja. A navigációs rendszerben a szokásos funkciók mellett iránytű, magasság- és dőlésszög-mérő, és barométer is található. Mindez a 7 colos, szélesképernyős kijelzőn követhető.

A 4,52 méter hosszú és 1,85 méter széles autó hasmagassága 206 mm (a dízel esetében 188 mm), így a városon kívül sem akad fenn az első bukkanón.

Egyterű tágasság, végtelen kényelem

Koleos: a Renault első SUV-ja 33


Az autó külsejében a Renault-nál igyekeztek a márka jellegzetes vonásait és a robusztus, de dinamikus jelleget összeházasítani, ami az orr-rész és az egyébként valóban sportos forma disszonanciájához vezetett. Persze ez ízlés dolga.

Nem lehet panasz a kényelemre és a praktikumra a Koleosban – a Renault-nál egyértelműen az egyterűek tágasságát célozták az új autóval. A fejmagasság az eddigi legnagyobb a kategóriájában, és a lábtér is hatalmas – legalábbis a gyártó ezt állítja. A hátsó ajtó osztott, így nagyon megkönnyíti a pakolást. A lenyitható alsó rész 200 kg-ot, azaz két felnőttet is elbír. A csomagtartó alapállapotban 450 literes, de a hátsó ülések lehajtásával 1380 literesre növelhető. A hátsó üléssoron külön síléctartók is vannak, a kesztyűtartó és az egyéb pakolórekeszek űrtartalma együtt összesen 70 liter.

A városi verzió kétkerékhajtással is kérhető

A városi verzió kétkerékhajtással is kérhető

A városi verzió kétkerékhajtással is kérhető


A kényelmi szolgáltatások a kétzónás klímától, a 3/4 négyzetméteres napfénytetőn keresztül – ez automatikusan záródik, ha az autót elhagyják az utasok – a kulcsnélküli indításig, és a 6 CD-s, Mp3-as, Bose-hangrendszerig, és az iPod-dokkig terjednek.

Az aktív biztonságot az elektromos fékerő-elosztós ABS, vészfék-asszisztens, ESP, és a 4×4-es hajtáselosztó biztosítják. Az autót megfelelő fékekkel is felszerelték, 100-ról nullára mindössze 42 méter alatt lassul.

Háromféle motor, háromféle váltó
 

Koleos: a Renault első SUV-ja 35


Kétféle dízel, és egy benzines modell szerepel a motorkínálatban. A dízel a Renault és a Nissan korábbi modelljeiből (Megane, Qashqai és az új X-Trail) már ismert 2.0 literes dCi Euro 4-es darab, két verzióban: a 150 lóerős mind a két-, mind az összkerékhajtású Koleosokban megtalálható lesz, hatfokozatú kézi, vagy automata váltóval.

Az erősebb, 172 lóerős verzió csak a 4×4-es variánshoz kérhető, és csak kézi váltóval. A 2,5 literes benzines motor 170 lóerős, és a négy- és kétkerékhajtású modellekben is alkalmazzák. Hatfokozatú kézi, vagy fokozat nélküli automata (CVT) váltóval szerelik.

A Koleos az európai piacon már 2008 júliusában megjelenik, míg a világ többi részén 2009-től kezdik árusítani.