Ahogy az új Fiesta, a Ford Európának szánt crossoverje, a Kuga is Genfben mutatkozik be. A két modellt nem csak a helyszín és az időpont köti össze: mindkettő a gyártó ún. kinetikus dizájnjának szülötte.
A Kuga előtörténete két évvel ezelőttre nyúlik vissza, a Ford akkor mutatta be Párizsban az Iosis X tanulmányt, amely újabb, már majdnem szériakész formában, és már az új névvel tavaly ősszel Frankfurtban lépett a közönség elé. Két hét múlva Genfben pedig már a végleges verziót csodálhatja meg mindenki – a Kuga az év közepétől már ott lesz a szalonokban.
Az autót a Ford Focusnál és C-Maxnál már használt padlólemezre építették, és első- és összkerékhajtással is kapható lesz. Kezdetben a Kugába a Ford 2 literes, 136 lóerős Duratorq dízelmotorja kerül, de később bővül a választék, többek között a gyártó első európai hibrid erőforrásával.
Az ötszemélyes autó 360 literes csomagteret ajánl, de a 2:3 arányban osztott hátsó ülés teljesen lehajtott állapotában ez 1355 literre nő. A Kuga két változatban kerül a piacra, Trend és Titanium név alatt. A különbségek a fényezésben, a beltér színeiben lesznek majd.
A szabadidő-autó áráról egyelőre nem tudni semmit, de Genfben talán ez is kiderül majd.