Március elején a Genfi Autószalonon mutatkozik be az európai közönségnek a Nissan új sportkocsija, a GT-R. A korábban csak jobbkormányos változatban készülő csodaautó legújabb változatába 480 lóerős motor került, amit összkerékhajtással párosítottak.

A Porsche Turbo babérjaira pályázó autó azonban a jelenleginél is gyorsabb lesz, miután már készül az erősebb változata. A GT-R V-Spec számára a 3,8 literes turbómotor teljesítményét 550 lóerősre fokozzák.

Ezenkívül mintegy 150 kilogrammnyi, a száguldáshoz felesleges elemtől is megszabadítják a sportkocsit. Amellett, hogy az utastérből kihagynak ezt-azt, a karosszéria számos elemét könnyebb karbonból készítik el. Az új elemek egy része más formát is kap, hogy még stabilabbá tegyék a kocsit, hiszen várhatóan ezt a modellt sokan versenypályán is használják majd.

Rekordra tör a szuper-Nissan 1
Rekordra tör a szuper-Nissan 11


A Nissan szeretné elérni, hogy a Nürburgringen, ahol már megverték a Porsche Turbót, új rekordot állíthassanak fel a hagyományos sportkocsik között. A cél 7 perc 25 másodperc alatt teljesíteni a 22 kilométer hosszú kanyargós pályát. Ehhez persze a V-Spec a normál változathoz képest feszesebb futóművet és még komolyabb fékeket kap.

Mindez persze nem lesz olcsó, a GT-R várható 20-23 milliós ára a V-Spec esetében a 30-hoz közelít majd.