A Ford a Genfi Autószalonra tartogatja, új izmos dízelmotorjának bemutatóját. Az új 2,2 literes Duratorq TDCi-t az S-Maxba, a Mondeóba, és a Galaxyba fogják szerelni. A Ford és a PSA Peugeot Citroën által közösen kifejlesztett motor 175 lóerőt és 400 newtonméteres nyomatékot produkál maximálisan.
Legnagyobb teljesítményét 3500-nál, forgatónyomatékát viszont ennek pontosan a felénél, 1750-nél adja le a Ford eddigi legerősebb európai dízelmotorja. Az „overboost” szintén nem ismeretlen fogalom a cégnél, itt túltöltéssel rövid ideig 420 newtonméterbe is belekarcolhat a nyomaték.
Nick FitzGerald vezetőmérnök szerint az új harmadik generációs common rail motort a teljesítményre, a csendes és kiegyensúlyozott járásra hangolták, hogy az a Ford luxusmodelljeiben szolgálhasson. A fejlesztés 3 évig tartott, és egy 200 fős csapat dolgozott rajta.
Ekkora teljesítménnyel és egy hatsebességes kézi váltóval összekötve az összes modell képes lesz 10 másodpercen belül elérni a 100 km/órás sebességet, úgy, hogy eközben a fogyasztás, és a részecskeszűrőnek hála a károsanyag-kibocsátás is visszafogott lesz.