Sportos verzióval bővül a Renault Laguna választéka – jelentette be a francia autógyártó. A Laguna GT mind benzines, mind dízelmotorral elérhető lesz. Mindkét motor kétliteres és turbót is kapott, a dízel 180, a benzines 205 lóerős. Utóbbiban azért van még tartalék, hiszen a Megane RS-ben még ennél is erősebb.
Míg teljesítményben a benzines a jobb, a nyomatékok versenyét a dízel nyerné, hiszen az 400 newtonmétert mutat a benzines 300-ával szemben. Ezekhez a motorokhoz természetesen erősebb fék és feszesebb hangolású futómű is jár.
Az igazi élményt nem a fentieknek, hanem az új négykerék-kormányzásnak köszönheti a Laguna GT. Míg az első kerekek a hagyományos módon fordulnak, addig a hátsókat kis elektromos motorok fordíthatják el. Ezzel nemcsak precízebb, gyorsabb kanyarodás érhető el, de a biztonság is javul.
A helyzettől és a sebességtől függően kétféleképpen működhet a rendszer. Kis sebességnél az első tengellyel ellentétes irányban fordulnak a hátsók, ami jól jön a szűk parkolóhelyek használatakor. Nagyobb sebesség esetén viszont ugyanabba az irányba fordul minden kerék.
Ahogy a neve is elárulja, ez a modell GT (nagy túrakocsi) és nem RS, tehát továbbra is kényelmes limuzin (vagy kombi), nem egy sportkocsi. Tehát külsőleg továbbra is inkább az elegancia dominál, de sportos jegyekkel. 18 colos könnyűfém felnik és peres gumik kerültek a sport Lagunára. Ezenkívül átrajzolt lökhárítók, sötétített fényszórók és hátsó lámpák, valamint feketére festett tükörházak jelzik az egyediséget.
Belül szénfekete Alcantara-bőrborítás fogadja az utazót, amelyben ugyanúgy feltűnik a GT-jelzés, mint kívül a karosszérián. Versenyautós, lyuggatott alumíniumpedálokat, sportos váltógombot és kormányt is kap a vevő a pénzéért.
A Renault Laguna GT-t hivatalosan március elején, a Genfi Autószalonon mutatják be, és várhatóan áprilistól már kapható is lesz.