Olyat tett a BMW, amit autógyár nem igen szokott, amikor tavaly tavasszal bemutatták az új MINI John Cooper Worksöt, az gyengébb volt, mint azonos nevű elődje leköszönéskor (192 vs. 210 LE). Most viszont kiküszöbölik a csorbát.
A Genfi Autószalonon bemutatkozik a MINI John Cooper Works Clubman és ezzel együtt a továbbfejlesztett motor is, amely a rövidebb változatba is bekerül. A jövőben a nemrég bemutatott MINI versenyautó motorja kerül az utcai autókba is.
Így a motor teljesítménye már 211 lóerő, ami nem rossz egy 1,6-ostól még akkor sem, ha turbó pumpálja bele a levegőt. A négyhengeres csúcsnyomatéka normál esetben 260 Nm, de padlógáznál rövid időre 280-ra emelkedik.
Mindössze 6,5 másodpercig tart a MINI JCW-vel a 0-100 sprint teljesítése, de a Clubman-változat is csak 0,3 másodperccel lassabb nála. Az autók végsebessége 238 km/óra.
Persze aki ilyen autót vesz, sokkal inkább szerpentinre vágyik, mint autópályára, hiszen a Works csomagban a hagyományosnál is keményebbre hangolt futómű, önzáró differenciálmű és nagyteljesítményű fékek is szerepelnek. Épp ezért vélhetően a gyár által 7 literesre ígért átlagfogyasztás elérése sem motiváló egy versenyautós külcsínnel ellátott autóval.