A Genfi Autószalonon mutatja be az Opel a Meriva következő generációjának koncepcióváltozatát. A jármű a korábbinál sokkal szögletesebb jegyeket és teljes üvegtetőt kap. A legnagyobb érdekessége azonban a Flexdoors névre keresztelt ajtómechanizmus.
Ezen az autón, akár egy Rolls-Royce-on egymással szemben nyílnak az ajtók. Tehát az elsők a megszokott módon, míg a hátsók fordítva. Az ajtók akár 90 fokban kinyithatók, ezzel a megoldással könnyebb beülni hátra, és könnyebb a szülőknek a gyerekek biztonsági öveit bekötni.
Miután azonban a megoldás sokkal nagyobb veszélyt rejt, ha menetközben kinyitnák – letépheti az alákapó szél -, ezért egy elektromos biztonsági zárral is ellátták. Azt, hogy az ajtók sorozatgyártásba kerülnek-e, vélhetően befolyásolja majd a kiállítás látogatóinak reakciója is.
Mindenesetre van rá esély, mert ha csak a felhajtás kedvéért építették volna az autóra, akkor B oszlop sem lenne, akkor még látványosabb lenne a koncepció. Azt azonban sokkal bonyolultabb és drágább megvalósítani egy szériamodellnél, illetve a B oszlop fontos védelmi szerepet tölt be oldalsó ütközésnél is.
Ha kíváncsi, milyen lehet az új Corsa padlólemezére épülő Meriva sorozatgyártású változata, ide kattintva megnézheti, de olvashat a sportváltozatról is.