Ez itt Genf, az autószalon
Megérkeztünk Genfbe. Eddig sikert sikerre halmoztunk. Átverekedtük magunkat Észak-Budáról Ferihegyre a délutáni csúcsban, a reptéri szekatúra során végig maradhattunk cipőben. Előtte sorbaállás közben gyakorolhattuk a béketűrés, majd utazás közben az önmegtartóztatás erényét a fapados járaton.
Nem volt könnyű olyan városi autót bérelni, amelyet itthon nem árul senki, de kitartó munkával sikerült lecsapni egy Daihatsu Sirionra. Később majd írunk róla, de aki nem bírja ki addig, nézzen meg egy Subaru Justyt, mert az ugyanolyan és van forintos ára.
Látva a frankfurti zöldhullámot, sejtettük, hogy a Genfi Autókiállításon lépni sem tudunk majd a csökkentett szén-dioxid-kibocsátású autóktól. Mert egy kiművelt nyugati emberfőnek a terrorizmus után a CO2-emissziótól kell legjobban rettegnie, mellesleg az utóbbival még egyet is tudnék érteni.
A pusztító felmelegedést okozó gáz rendkívül súlyos teher, csak például az épületek hőszigetelésével kisebb költséggel érnénk el nagyobb csökkentést. Mégis az autóipar a céltábla, pedig a magyarországi adatokat véve a szén-dioxid-kibocsátás 80 százalékáért nem a közlekedés a felelős.
Egyre jobb fogyasztás
Nem baj, az autógyárak se hiába fizetik a marketingeseket és a PR-osztályt! A mérnökgárda ügyesen halad a megbízásba kapott takarékos modellek kifejlesztésével. A Volkswagennél kint lesz egy dízel és villanymotoros hibrid Golf, amely 3,4 litert eszik átlagosan.
A Hyundai is egy leszorított fogyasztású i30-on ügyeskedik, a Mercedes egy dízel és egy benzines C-osztályt is diétára fog. A Peugeot, amely igen alacsony CO2-emissziójú flottával rendelkezik, évek óta zöldbe borított standokat épít. Nem árt megmutatni a zöld arculatot, mert a PSA a dízel -hibrid szériaautó forgalmazását nemrég eltolta 2010 utánra.
És vajon itt lesz a legolcsóbb autó?
Új Fiesta
A Ford ma fogja bemutatni a Fiesta 4. generációját, ami persze csak akkor a negyedik, ha a modellfrissítésekkel nem hagyjuk megtéveszteni magunkat. Az új Fiesta ismét a Mazda2 rokona, de fordítva, mint a kifutó szériánál. Ott a Ford adta a motorokat és a padlólemezt, az újnál a japán fél a donor.
A Skoda a Superb II-vel nevez be a megújuló középkategóriás autók közé, amelynek csomagtérajtaja kétféleképp nyílik. Feltárhatjuk az egészet ötödik ajtóként, mint az Octavián, vagy csak a fedél apróbb részét, ha mindössze egy aktatáskát hajítunk be.
Közeledik a Mégane III
Rendkívül fontos újdonság a Renault Mégane utódját megcsillantó tanulmány, de erről sajnos még csak annyi jutott el hozzánk, hogy ott forog majd a standon. Az Opelnél a Meriva tanulmány egymással szemben nyíló ajtajára vagyunk kíváncsiak.
És a japánok?
A Hondához a következő Accord miatt vonulunk majd át testületileg. A Toyotánál a Genfben debütáló városi szabadidő-autótól könnyen elcsábítja majd a közönséget az iQ. A 3+1 üléses iQ kis méretei ne tévesszenek meg senkit, sajnos nem lesz olcsó.
Mivel mi minden évben a Volvónál rendezkedünk be az intenzív munkavégzésre, biztosan nem maradunk le az XC60 világpremierjéről. A svédek azt állítják róla, hogy ez a valaha készült legbiztonságosabb autójuk, amit meg is fognak nekünk magyarázni.
A világ legolcsóbb autója
Időnként nemcsak a világpremierek érdekesek, hanem az Európában most először megmutatott autóké is. Én személy szerint mindenkit sajnálok, aki az előző Suzuki Altóért pénzt adott, de ennek utódja sokkal ígéretesebb.
A legnagyobb csődület a Tata Nano körül lehet, de még nem tudjuk, hogy ott lesz-e a világ legolcsóbb autója. Az indiai autógyártót svájci importőre képviseli, mindenesetre ostobaság volna nem elhozniuk az egy motoron 5 fővel utazó indiai családoknak szánt Nanót, amit mi is annyira várunk. Legyenek résen, nyit a Genfi Autószalon és mi itt vagyunk!