Bevett szokás a GM-től, hogy a nagy európai autószalonok nyitónapja előtti estén egy mozgalmas és látványos program keretében leleplezi újdonságait vagy annak egy részét. Így tett most is a Saab Premier Night keretein belül, ahol terülj-terülj asztalkámmal kényeztette a népes újságírótömeget. A főszereplő a 9-X BioHybrid volt.

Az Astrára épül
Ez még csak a koncepció

Ez még csak a koncepció

Ez még csak a koncepció


Az egyelőre csak tanulmány formában létező kupé a Golf/Astra kategóriában indulhat állítólag már a jövő év elejétől. Sajnos kevésbé valószínű, hogy ezeknek fog konkurenciát támasztani, inkább egy prémiumtermékről lesz szó, valamivel magasabb vételárért. A C30-as Volvónak vagy a MINI-nek lehet inkább majd vetélytársa, amit a sportos külső és a sarokba kitolt kerekek is alátámasztanak.

A Saab ezzel a tanulmánnyal sem tagadja meg a múltját, a látványos alsóközepes egy guruló pilótafülkére emlékeztet leginkább, amellett, hogy jellegzetes Saab-elemeket hordoz. Ilyen a turbómotor is, amely bioetanolra hangolva 200 lóerőt présel ki egy mindössze feltöltött 1,4-esből.

Mivel a nevében ott az utalás a hibridre, nem maradt ki belőle az elektromos hajtás sem. A feltöltött 1,4-es és a hozzákapcsolt elektromotor károsanyag-kibocsátása mindössze 105g/km, és E85-ösből sem fogy több mint 6,4 liter vegyes használatban, 100 km-es távon. Benzinből ez 4,9 litert jelent, de ezzel együtt csökken a teljesítmény, és romlik a CO2-kibocsátás is valamelyest.

9-1 néven érkezhet majd szériában

9-1 néven érkezhet majd szériában

9-1 néven érkezhet majd szériában


A 9-X az Astra padlólemezére épül, és a szűkös modellpalettát végignézve logikusnak tűnik, hogy a szériamodell Saab 9-1 néven kerülhet majd az utcára. A tanulmányautó legérdekesebb része a fara, amely 70 km/órás sebességnél mozgásba jön. A hátrafelé kicsúszó felső szárny és alsó diffúzor meghosszabbítja a karosszériát, amivel javul a légellenállás, és ezzel együtt gazdaságosabba válik a legkisebb Saab.

A belső nem kevésbé hatásos 3 dimenziós műszeregységeivel és a kicsúszó csomagtérpadlóval, de ebből valószínűleg keveset fogunk a tömeggyártásban viszontlátni. Szurkolunk, hogy megvalósuljon a 9-1, igazán ráférne a Saabra.