A kicsi és a nagy
A Mercedes egyik hivatalos tuningcége, a Brabus minden évben előrukkol valami izomkolosszussal. Ha van pár felesleges milliónk, és ha nem elégszünk meg egy sima 600 lóerő feletti Mercivel, ide mindig érdemes lenézni.
A cég idei ajánlata kicsit eltér a szokásostól, ugyanis egy felcicomázott SLR McLarenhez csomagban egy pirinyó smart is jár. A hófehér SLR az optikai tuning mellett aerodinamikai csomagot, motortuningot, 20 colos felniket és egyéb apróságokat kapott. Az átalakított vezérműnek és a hűtésnek hála a valaha gyártott leggyorsabb Mercedes még fürgébb és még erősebb lett. 650 lóerővel 3,6 másodperc kell a 100-as tempóhoz, a végét pedig 337-ben állapította meg egy bátor munkás.
A 699 ezer eurós (184,5 millió forintos!) csomag érdekesebb része a smart fortwo cabrio alapokra épülő Brabus Ultimate 112. Ilyen névvel egy nagyon komoly sportautót is el lehetni adni, itt azért nincs szó ilyesmiről.
Az aprócska smart legnagyobb előnye, hogy pont úgy fest, mint az SLR, kívül-belül, színben és mintában a lehető
legtöbb hasonlóságot próbáltak ráaggatni, hogy szépen mutasson a másik mellett a garázsban. Az Ultimate112 állítható magasságú futóművet és sportkipufogót is kapott. 112 lóerejével 3,9 alatt gyorsul 60-ra – ez jól hangzik -, 100-ra viszont már 9,5 másodperc kell neki.
Csak a legdrágábbat
Nem csinál sufnituningot a Mansory sem, amelyik kizárólag alapból is megfizethetetlenül drága angol luxus- és sportautókat alakít át. Idén úgy látszik, kivételt tettek, mert a standon egy Ferrari 599 GTB Fioranót is megpillantottunk. Árulkodó neve: Mansory Stallone.
Nemcsak az ilyen autóknál szokásos karbonelemekkel tették könnyebbé a Ferrarit, de az alaphelyzetben sem épp harmatos, 620 lóerős V12-esre is rádobtak egy feltöltőt. Az autó így pont 100 lóerővel gazdagodott, és már két tizeddel gyorsabban, 3,7 másodperc alatt is eléri a 100 km/órát, majd meg sem áll 340-ig.
A belsőt a szokásos részletes kézi munka jellemzi, ezúttal struccbőrt álmodtak a pihent agyú tervezők. A pontos árról nincs információnk, de a standon látott urakat elnézve nem lehet olcsó mulatság ez az olasz játékszer. Sylvester
Stallonét viszont nem láttuk.
A standon megtaláltuk a már ismerős Rolls-Royce kabriót is, és egy a Ferrarihoz tudásban hasonló SLR McLaren Mercedesre is rábukkantunk. Az aranyszínűre festett sportkocsival garantáltan könnyen megy a csajozás, nekünk viszont nem jött be. A külső-belső átalakítások mellett itt sem maradt érintetlen a motor.
Az 5,5 literes motor kompresszorán faragtak valamit a szakik, feljavították a hűtést, és máris nyertek 2 tizedet százra, és a 626 helyett 700 lóerőből lehet gazdálkodni. Itt is 340-nél ér véget a móka. Persze csak akkor, ha rálicitáltunk az autó körül drága öltönyben lebzselő urakra.