Thierrry Dombreval úr pontyokat tenyészt a farmján, szereti a Toyota 2000 GT-t és egy Lexus LS 600-as hibriddel jár dolgozni. Genfben a Lexus standján beszélgetünk a Toyota európai alelnökével, először arról faggatom, mi az oka a pozícióvesztésüknek az ADAC megbízhatósági felméréseiben, amikben korábban vezettek.
A rövid válasz az, hogy a márka semmivel nem lett rosszabb, csakhogy. Dombreval úr nem beszél konkurensekről, mindössze annyit említ meg, hogy a közúti segélyszolgálat megszervezésével javulni és rontani is lehet az ADAC-statisztikában elért helyezésen.
A Toyotánál körülbelül két éve mutatnak nagyon mást a belső ügyfélelégedettségi felmérések és a segélynyújtási statisztika, de hogy mi történt hirtelen, arról nem beszél.
Nyugdíjas Toyoták?
Ők máson mérik a minőséget, közvetlenül az ügyfeleik tapasztalatait kutatják egy külső cég bevonásával. Nem udvari szállítóról van szó, hanem egy olyan vállalkozásról, amelyet több autómárka is megbíz hasonló feladatokkal, ezért lehet hinni az eredményeiknek.
Szót ejtünk a korosodó európai társadalomról, de hiába idősödik a vásárlóréteg, biztosan nem akar majd öreges autókat – mondja a Toyota-alelnök. A marketing és értékesítési szakember megerősítette, amit sejtettünk: a nyugdíjasoknak szóló autót felejtsük el.
Nem lesz kombi Auris
A marketing dolga, hogy meghallja az ügyfelek szavát, ezért ha ők egy külön Auris-modellt akarnak fogyasztáscsökkentő praktikákkal megszórva és hajlandóak érte több száz eurót kipengetni, akkor a Toyota is megcsinálja a maga BlueMotion-flottáját. De az emberek nem így vesznek autót, még a hollandok és a svédek sem, akik Dombreval szerint a legérzékenyebbek a szén-dioxid-kibocsátásra.
Sajnos nem várható kombi sem az Aurisból. Ha a kombi kell az embereknek, akkor ez csak a következő generációval lesz megoldható, ami az 5-6 éves termékciklusokkal számolva 2013-ra lehet aktuális.
Sportautók: majd egyszer
A sportautókkal kapcsolatban biztatóbb a helyzet, bár a következő 2-3 évben nem lesz új MR2. „Még nincs végleges döntés az ügyben, de ha lesz, akkor egy igazi sportkocsi jön, hátsókerék-hajtással, alacsony fogyasztással és földközeli árcédulával” – mesélte, ami igen biztató. És ami 2010-ig biztosan megvalósul: a konnektorról feltölthető hibridautó, amelynél nem a benzines motorral kell életben tartani az akkukat, hanem a Paksról vagy akárhonnét érkező áramot közvetlenül beletankolhatjuk.