Csoki, bicska, tehén, kolomp, zöld fű meg hegy. Ez eszünkbe jut Svájcról, de az autó nem. Abban az országban az autóversenyzés is tiltott dolog és csak a gonoszok járnak környezetkárosító dízel autóval.
Mégis van egy világhíres autókiállításuk, nem véletlen, hogy idén már 78. alkalommal rendezték meg a Genfi Autószalont. Svájcban van igény az autókra, ráadásul a luxusmárkáknak és a sportautós gyáraknak ez az apró ország az egyik legfontosabb piacuk Európában.
Tavaly hatan döntöttek úgy, hogy nem élhetnek Bugatti Veyron nélkül, ami jól jelzi, milyen is az életszínvonal odaát. Európában sehol nem fogyott ennyi az adók nélkül 1 millió euróba kerülő járgányból. De megy ott minden, ami drága. Kelendő a Ferrari (267 db), a Maserati (314), az Aston Martin (240), a Bentley (212), de a Lamborghini (66) is.
A 7,55 millió lakosból azért ott sem vesz mindenki Ferrarit. Tavaly 284 ezer új autót adtak el az alpesi országban, nálunk 178 ezer jutott 10 millió magyarra.
Míg nálunk a kis- és alsó középkategóriás autók mennek, ott egy kategóriával nagyobbakra van igény. Svájcban az elsőszámú márka a Volkswagen, amely közel 31 ezer autót adott el tavaly, megelőzve az Opelt (20 500 db) és a Toyotát (17 ezer). A kedvenc autójuk a Golf, amiből közel 9000 fogyott , 1500-zal több mint a BMW 3-asból.