A Hyundainál továbbra is a foci a téma: miután az osztrák-svájci foci eb-t is támogatják, a kivetítőn minden autós képkockát egy focis követ. Ennél fontosabb hír, hogy a dél-koreaiak most rukkoltak elő az ígéretesnek tűnő i-blue concepttel. Az átalakítotti10-es és i30-as modellek olyan megoldásokat tartalmaznak, amelyekkel hatásosan csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, a rendszer ráadásul teljesen szériakész.
Az átalakítás legfontosabb mozzanata a légellenállás lefaragása. Ehhez módosítják a légterelőket, a futóművet 15-20 milliméterrel lejjebb engedik, alacsony gördülési ellenállással bíró gumikat raknak fel, jól felpumpálva. És máris 10 százalékkal csökkenthető az autó légellenállása.
A motor hatékonyságát alacsony viszkozitású olajjal, optimalizált hűtéssel és átprogramozott motorelektronikávalnövelik. A műszerfalon megjelenik a javasolt fokozat kijelzője, illetve Start&Stop rendszer állítja le a motort, ha nincs rá szükség.
A számok nyelvére lefordítva ezzel a módszerrel 15-17 százalékos fogyasztás-csökkenést sikerült elérni. A 90 lóerős 1,6 CRDi dízel károsanyag-kibocsátása ezután mindössze 106 g/km, ami a Golf BlueMotionénél és a Focus EcoNeticénél is alacsonyabb. Igaz, azok valamivel erősebb dízelek, és nincs bennük start-stop-rendszer, ami sokat hoz a Hyundainak.
Az apró i10 blue-val sikerült bemenni 100 g/km alá, az 1,1 literes dízel mindössze 95 grammot ereget a levegőbe kilométerenként. Az i10-esből egy új 0,8 literes benzines turbós verziót is kiállítottak, amelyben a 98 lóerős motor gázzal (CNG) is táplálható. A kibocsátás itt mindössze 65 g/km, a váltó hatfokozatú, kézi és egész jó érzés kapcsolgatni. Sokkal különb a normál i10 sebességváltójánál.
A németek: VW és Ford
Nem tétlenkedik a Volkswagen sem a BlueMotion után. Genfben három takarékos modell világpremierjét is megtartották. A Golf TDI Hybrid, a Passat Variant TSI Ecofuel és a Sharan BlueMotion is itt mutatkozott be.
A Sharan az ismert technika egyszerű kiterjesztése az egyterűre, a Passat pedig egy gázüzemre is képes turbós 1,4-es, 150 lóerős verzió, padlóba rejtett gáztartályokkal. Érdekesebb a Golf TDI Hybrid. Nem kell nagy tudomány, hogy ráérezzünk, a hibrid itt most egy dízel és egy elektromos motor kombinációját takarja.
Az autó orra a háromhengeres 1,2-es kávédarálót rejti 75 lóerővel, amit egy 27 lóerős elektromos motor egészít ki. Az autó vegyes üzemben és külön-külön is képes haladásra. A koncepcióautóban egy 7 sebességes DSG kapcsolja villámgyorsan a fokozatokat, és a motor is leáll, ha épp nincs rá szükség.
A 3,5 literes fogyasztás és a 89 g/km CO2 -kibocsátás első pillantásra szép eredménynek tűnik, de a beépített technika révén jóval drágább és gyengébb is lehet, mint a BlueMotion vagy az i-blue, és cserébe minimális javulást produkál csak.
Nem tétlenkedik a Ford sem, és mostantól erősen belehúz az ECOnetic névre keresztelt programba. Itt is a VW és a Hyundai által használt elemekkel gazdálkodnak. A Focus már kapható is ECOnetic változatban a 109 lóerős dízellel, 4,3 literes fogyasztással, de hamarosan érkezik a többi modell is.
A Mondeo egy kétliteres 115 lóerős dízellel jön majd 139 g/km-es értékkel, az új Fiesta ECOnetic az 1,4-es TDCi-vel viszont 100 alatti értéket fog produkálni, ha elkészül.