Volt már szó a genfi szuperautókról, amiket a Volkswagen hozott, vagy amik a tuningműhelyek mélyén születtek, most pedig itt van két (három) kisszériás autó. Nem is ok nélkül, a standokon mindig akadt egy két jópénzűnek látszó aranyifjú, akiknek a menedzserek készséggel ecsetelték a modellek erényeit.
Spyker C8 Aileron
Bár a Spykerről mostanában inkább a pénzügyi nehézségei, és a Forma-1-es projekt befuccsolása miatt hallottunk, azért a hollandok dolgoztak is: Genfbe egy új modellt, a C8 Aileron Grand Tourert hozták.
A kupé teljes alumíniumkarosszériája alumínium vázra is épül, amelyet a holland gyártó mérnökei 40 százalékkal merevebbé tettek, bármilyen tömegnövekedés nélkül. Hogy hogyan? Az az ő titkuk. A Spyker repülős gyökereire most is utalnak, az oldalsó légbeömlő nyílásokkal, vagy épp a 19 colos felnik turbinalapátra emlékeztető küllőivel. Az autó hátsója igazán különleges.
A korábbi C8-asokhoz képest az Aileron nyomtávját és tengelytávját is megnövelték, így majdnem négyzet alapon találkozik a talajjal, ami rettentően stabillá teszi. Az autó 400 lóerős V8-as, 4,2 literes Audi motorjához 6 sebességes kézi vagy automata váltót is rendelhet a vásárló.
A felszereltséghez persze hozzátartozik a Bluetooth, az iPod-dokk, a GPS, és a Xenon lámpák is. Az Aileron nem olcsó, a kézi váltós verzió 200, míg az automatával szerelt 208 ezer eurót (53 és 55 millió Ft) kóstál. Az Aileron azonban egyelőre csak tanulmány, várhatóan csak jövőre lehet majd megvenni.
Koenigsegg CCX és CCXR Edition
A Koenigsegg egy másik ligában játszik: a Genfbe hozott Edition CCX és CCXR limitált modellek a Bugatti Veyron közönségének készültek.
A svéd gyártó a vásárlók nyomására döntött úgy, hogy a két éve szintén Genfben bemutatott CCX-ből egy még exkluzívabb sorozatot gyárt. Az új Edition verzióban megerősítették a karosszéria vázát, lejjebb ültették az autót, és keményebbre, versenyzéshez hangolták a futóművet. A festés nélküli szénszálas kasztni öröm a szemnek – a Bugatti Veyron is hasonló megoldást mutatott be Frankfurtban -, az autó végére pedig egy nagy vezetőszárny is került.
A belsőt is átdolgozták kicsit, az Editionhöz teljes bőrborítás – a padlón is! – egyedi küszöb, átalakított műszerfal jár, és persze a kütyük sem hiányozhatnak: GPS, Bluetooth, hátsó parkolókamera, minden van.
Kétféle Edition kapható: a 14 példányban legyártásra kerülő CCX 888 lóerős benzines motorral, 2,9 másodperces 0-100-as gyorsulással és 400 km/órás végsebességgel 1,33 millió euróba (350 millió Ft) kerül, míg a CCXR még exkluzívabb.
A biodízel-benzin keveréket (E85) evő környezetbarát darab nemhogy gyengébb, de jóval erősebb: az autó 1018 lóerőt présel ki magából, ugyanúgy gyorsul, mint a benzines társa, és valahol 420 km/óránál akad ki a sebességmérő mutatója. A CCXR-ből mindössze hat darab készül, ára is ennek megfelelő: 1,5 millió euró (395 millió Ft).