280 km/órás végsebességre képes a Jaguar XKR-S, amely így a leggyorsabb sorozatgyártású XK. Ezt a címet nem holmi motortuningnak köszönheti a brit kupé – a 4,2-es V8-as blokk továbbra is 420 lóerős -, csupán annak, hogy a tiltó elektronika már nem állítja meg 250-nél. Persze ez sem a végsebessége, most ennyit enged a számítógép.

A fentiekből következik, hogy nem javult a Genfben leleplezett sportkocsi gyorsulása, de egy ilyen elegáns autóval nem is illik folyamatosan az 5,2 másodpercig tartós százas sprintet tesztelni.

Egyedi műszerek és zongoralakk az utastérben
Hátulra diffúzor került, de új a kipufogó is

Hátulra diffúzor került, de új a kipufogó is

Hátulra diffúzor került, de új a kipufogó is


Persze az S (Sport) jelzőt nemcsak nagyobb végsebességért kapta a kocsi, de módosították az aktív lengéscsillapítást és a kipörgésgátlót vezérlő számítógépet, és feszesebbre cserélték a rugókat. Ezenkívül nagy teljesítményű fékrendszerrel szerelték fel a csodaszép nagymacskát. Mindez pedig kanyargós úton, netán versenypályán gyorsabbá teszi a hagyományos XKR-hez képest.

Persze az egész mit sem érne, ha nem lehetne villantani a méregdrága kétajtóssal. De aggódni nem kell, a S-hez, egyedi orr- és küszöbspoilerek is járnak, ahogy hátul szárny és diffúzor fokozza a sportos hatást. Az i-re a pontot a 20 colos felnik teszik fel.

Mindössze 200 darab készül majd a XKR-S-ből, amelyeket csak Európában forgalmaznak, de jobb- és balkormányos kivitelben is elérhető lesz.