A Porsche bemutatta az új 911 GT3 RSR-t. A tavaly kisebb módosításon átesett jármű ezúttal komolyan megújult. Ennek köszönhetően megszületett a leggyorsabb 911-es.

Avatatlan szemnek ez is olyan, akár a tavalyi gép, de a versenypályán jelentős másodperceket hozhat az új kasztni. A megújult hátsó szárny többféle beállítási lehetőséget kínál, míg a motorháztető új nyílása elszívja a motortól a hőt, javítva annak hűtését.

Ami igazi változást hoz, az a vadiúj, hathengeres boxermotor. A korábbi 3,8 helyett 4,0 literre nőtt a hengerűrtartalom, ami azonban nem csapódik le a teljesítmény oldalán, miután 2009-re még kisebb szűkítővel kell ellátniuk a motorokat a csapatoknak. A kevesebb levegő miatt így csak 450 lóerős [korábban 465] a motor, a maximális forgatónyomaték maradt 430 Nm.

Megújult a 100 milliós Porsche 1
Megújult a 100 milliós Porsche 11


Viszont az aerodinamikai átalakítások, a futómű és a fékek módosításai mégis gyorsabbá teszik a Porschét. A csapatok munkáját könnyíti az átalakított központi emelőrendszer vagy az új, programozható fedélzeti elektronika. A legújabb RSR-t hatfokozatú, szekvenciális sebességváltóval, állítható kipörgésgátlóval és fékerőelosztóval szerelik.

Az autó durván 30 ezer euróval drágább lett, mint elődje, azaz 380 ezer eurót (108 millió forintot) kell letenni egy ilyen gépért.