Elkészült a Mazda3 MPS, a japán autógyár alsó középkategóriás modelljének sportváltozata. A Mazda egyelőre annyit közölt a járműről, hogy abban ugyanaz a motor szerepel, mint elődjében. Vagyis továbbra is 2,3 literes turbómotorral szerelik az autót.

260 lóerős teljesítményével már jelenleg is az egyik legerősebb ferdehátú a Mazda3 MPS, így annak továbbfejlesztett változata biztos nem vall szégyent. Abban is különleges a japán modell, hogy szériában önzáró differenciálmű szerepel a hajtásban, így valóban gyors a kanyarokban. Várhatóan ezen sem változtat a Mazda.  

Az előd 260 lóerős volt
Négykerék-hajtás nem várható

Négykerék-hajtás nem várható

Négykerék-hajtás nem várható


A képek alapján megállapítható, hogy az autó továbbra sem túl hivalkodó, ugyanakkor a motorháztető hatalmas nyílása egyértelművé teszi, hogy nem egy hétköznapi járgányról van szó. Érdekes az autó lökhárítója, ezt a formát a korábbi években már láthattuk a Mazda tanulmányain, mostanra pedig megérkezett a sorozatgyártásba.

Emellett szintén a tavaszi autós seregszemlén mutatkozik be az új Mazda3 i-stop rendszerrel szerelt változata is. A Mazda6-ban már szereplő start-stop rendszer a gyár állítása szerint kétszer olyan gyorsan és finomabban indít újra, mint a konkurensek megoldásai.

Azzal, hogy a motort közlekedési dugókban, piros lámpáknál leállítja, az i-stop 12 százalék üzemanyagot spórol városi körülmények között.