Már régóta tudjuk, hogy a FIAT kabriót tervez az 500-asból. Az autó elkészült, de nem olyan, amilyennek sejteni lehetett. Az 500C-re keresztelt típusnál ugyanis megtartották a B és C oszlopot is, vagyis csak a tető középső részét illetve a hátsó szélvédőt cserélték vászonra.

Négyszemélyes a belső
Régen is csak a tető nyílt hátra

Régen is csak a tető nyílt hátra

Régen is csak a tető nyílt hátra


Ez azért meglepő, mert a fő konkurens a MINI-ből hagyományos kabrió létezik, más szempontból viszont érthető, hiszen ez a megoldás olcsóbban kivitelezhető, s a régi, 1957-ben bemutatott 500-as kabrió is ugyanilyen volt.

Nemcsak a karosszéria, de a motorok is ugyanazok, mint a normál 500-as esetében. Az alapmotor az 1,2-es 69 lóerővel, de az autó rendelhető 100 lovas, 1,4-es benzinessel illetve 1,3 literes, 75 lóerős dízelmotorral is. Mindhárom motorhoz manuális váltó jár alapesetben, de a benzinesekhez robotizált váltó is kérhető. Az 500C-t felszerelik start&stop automatikával is.

Háromféle szín választható a tetőhöz

Háromféle szín választható a tetőhöz

Háromféle szín választható a tetőhöz


Az 500-asnál már használt színek mellé kettő új jelenik meg a kabrió kínálatában, amelyeket háromféle, elefántcsont, piros és fekete vászontetővel lehet kombinálni.

Ez a modell ugyanúgy Lengyelországban készül majd, ahogy a háromajtós 500-as. Értékesítése várhatóan nyár elején kezdődik meg, miután a Genfi Autószalonon hivatalosan is leleplezik az 500C-t. Nem a kabrió lesz azonban az utolsó 500-as modell, hiszen kombi karosszériával is várható a típus megjelenése.