Amikor először láttuk, már akkor is megdöbbentő volt a Brabus G V12. A Mercedes orrába 610 lóerős blokkot építettek. Ne feledjük, a G-osztály nem egy szabadidő-autó, hanem egy alvázas, ízig-vérig terepjáró.

Megfutná a 260-at
4,3 másodperc alatt százon van

4,3 másodperc alatt százon van

4,3 másodperc alatt százon van


Eltelt néhány év, a Brabus újra elővette a G-t és még tovább feszíti a húrt. Az 5,5 literes gyári motorból egyedi alkatrészekkel épített 6,3 literes V12-est korábban visszafogták, most azonban elengedik a gyeplőt.

A biturbó blokk 700 lóerővel illetve 1100 Nm-rel gyorsítja a 4×4-est. A Brabus G V12 S, korábbi önmagához képest egy másodperccel hamarabb 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. Bődületes! Egy 2,6 tonnás vaskocka, amely versenyre kel Porschékkal, Ferrarikkal.

Autópályán sem kerül bajba a Brabus gyereke. Menne 260-at is, de biztonsági okokból 240 km/órára korlátozzák a végsebességét. Ehhez a Pirelli illetve a Yokohama szállít speciális gumikat. A Brabus 21 colos 295/40-es abroncsokat ajánl, de választható 20 és 22 colos kivitel is.

A legnagyobb luxus fogadja a vevőt

A legnagyobb luxus fogadja a vevőt

A legnagyobb luxus fogadja a vevőt


Nem biztos, hogy túl sűrűn jönne szembe velünk egy ilyen dömper, de ha mégis tudni szeretnénk, hogy akkor most 610 vagy 700 lovas-e, a fényszórók alá beépített új LED-sorról azonosítható az erősebb változat.

Az ultra terepjáró nem gyerekjáték, így az ára is csillagászati, 379 ezer eurót (115 millió forintot) kér érte a bottropi műhely. Vélhetően azonban a Közel-Keleten elkel majd belőle egy pár.

Az autót először a Genfi Autószalonon állítják ki.