Amikor először láttuk, már akkor is megdöbbentő volt a Brabus G V12. A Mercedes orrába 610 lóerős blokkot építettek. Ne feledjük, a G-osztály nem egy szabadidő-autó, hanem egy alvázas, ízig-vérig terepjáró.
Eltelt néhány év, a Brabus újra elővette a G-t és még tovább feszíti a húrt. Az 5,5 literes gyári motorból egyedi alkatrészekkel épített 6,3 literes V12-est korábban visszafogták, most azonban elengedik a gyeplőt.
A biturbó blokk 700 lóerővel illetve 1100 Nm-rel gyorsítja a 4×4-est. A Brabus G V12 S, korábbi önmagához képest egy másodperccel hamarabb 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. Bődületes! Egy 2,6 tonnás vaskocka, amely versenyre kel Porschékkal, Ferrarikkal.
Autópályán sem kerül bajba a Brabus gyereke. Menne 260-at is, de biztonsági okokból 240 km/órára korlátozzák a végsebességét. Ehhez a Pirelli illetve a Yokohama szállít speciális gumikat. A Brabus 21 colos 295/40-es abroncsokat ajánl, de választható 20 és 22 colos kivitel is.
Nem biztos, hogy túl sűrűn jönne szembe velünk egy ilyen dömper, de ha mégis tudni szeretnénk, hogy akkor most 610 vagy 700 lovas-e, a fényszórók alá beépített új LED-sorról azonosítható az erősebb változat.
Az ultra terepjáró nem gyerekjáték, így az ára is csillagászati, 379 ezer eurót (115 millió forintot) kér érte a bottropi műhely. Vélhetően azonban a Közel-Keleten elkel majd belőle egy pár.
Az autót először a Genfi Autószalonon állítják ki.