A Škoda a Genfi Autószalonon bemutatja a Fabia legújabb változatát, a Scout modellt. Nem meglepő ez, hisz a Fabia Combi leleplezéskor 2007 őszén már láthattuk tanulmány formájában. A cseh gyártó szinte egy az egyben a koncepciót küldi utcára.

Ezzel a Roomster és az Octavia után elkészült a gyár harmadik Scout modellje. Míg az Octavia esetén négykerék-hajtás és emelt karosszéria is jár a Scout kivitelhez itt szó sincs erről.

2007 őszén ilyen volt
A legerősebb motor 105 lóerős

A legerősebb motor 105 lóerős

A legerősebb motor 105 lóerős


A Fabia csak látványban szabadidő-autó. Műanyag védőborításai terepre csábítanak, ám 17 colos felnijei és peres gumijai miatt az ilyen mutatványt jobb hanyagolni. A Fabia Scout a fentiek mellett ezüstszínű tetősínjeiről, kanyarodófényként is működő ködfényszóróiról és színezett üvegeiről ismerhető fel.

A belső tér is egyedi elemekkel bír, külön ehhez a modellhez tervezett kárpitok és Scout feliratú szőnyegek várják az utasokat, a pedálokat gumielemekkel kiegészített, rozsdamentes acélborítással látták el.

Négyféle motorral készül a Fabia Scout, újdonság nincs, eddig is szerepeltek a Fabiában. 1,4-es illetve 1,6-os benzinesekkel, illetve 1,4 és 1,9-es dízelekkel rendelhető a Scout. A legtakarékosabb a kisebbik dízel, amely 4,6 literes átlagfogyasztással is beéri.

Az új Fabia Scout várhatóan nyáron érkezik a kereskedőkhöz.