A Saab a márciusi Genfi Autókiállításon mutatja be a 9-3-as széria legújabb tagjaként a 2010-es modellévben debütáló 9-3X-et, amely nem más, mint a 9-3 szabadidő-autó változata. Hasonlóan az Audi A4 allroad quattróhoz, ez is normál kombi változaton alapul, de mutatós elemekkel terepjárós megjelenésűvé tették.

Terepkombi a Saabtól 1
Terepkombi a Saabtól 11


Az új modell lökhárítói, küszöbei és kerékjáratai speciális sötétszürke műanyag bevonatot kaptak, amely megvédi a karosszériát a kőfelverődésektől. Persze nem csak a látvány teszi alkalmassá a rosszabb utak megközelítésére, de a svéd modell karosszériája a normál változatoknál 20-35 milliméterrel magasabbra kerül.

Akik valóban többet járnak kavicsos, havas úton, azok örülnek majd az összkerékhajtás nyújtotta előnyöknek, akiknek viszont csak a 9-3X megjelenése jön be, azok vehetnek elsőkerék-hajtású változatot. Az XWD egy intelligens összkerékhajtási rendszer, mely folyamatosan szabályozza a tengelyekre jutó nyomatékot, ezzel optimális tapadást biztosítva szélsőséges útviszonyok mellett is.

A 9-3X utasterének kialakítása is különleges, az ajtódíszek, a kesztyűtartó és a váltókar kerete sötét metálfényezést kap. Az egyedi sportülések fekete bőrborítását szürke szövetberakások díszítik.

Terepkombi a Saabtól 12


Háromféle motorral kapható majd a 9-3X, ami lényegében kettő. A 2,0 literes, benzines turbómotor normál változata mellett bioetanollal is üzemeltethető kivitelben is elérhető. Mindkét változat 210 lóerős, csúcsnyomatékuk 300 Nm. Mindkettő 8,5 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebességük 230 km/óra. A normál változathoz azonban a hatfokozatú, manuális váltó helyett rendelhető automata is. Ezzel kissé romlik a dinamizmus.

Dízellel is piacra kerül a terepes Saab. Itt a FIAT-eredetű, 1,9-es blokk 180 lóerős változatát kapja a vevő. Ezzel majd a benzinesek szintjén megy a kocsi, de sokkal takarékosabb. 8,7 alatt gyorsul, 220-ig húzatható, de beéri 5,5 liter üzemanyaggal is, miközben amazok legalább 8,3-at elvárnak.