A Renault-val történt összebútorozás nyomán a Nissan furgonjai a francia gyár termékeinek átlogózott változatai voltak, ahogy ez a teherjárműveknél megszokott. A Nissan viszont most egy saját modellel kívánja bővíteni piaci szerepét.

Az NV200 három különféle változatban kerül piacra: ezek közül az egyik a zárt áruszállító, amely kategóriájában a legnagyobb rakterű, a másik kettő viszont hétüléses kivitelű. Az egyik egy funkcionális munkásgép, használható teher- és személyszállításra is, a másik viszont egy kényelmesebbre hangolt személyautó, amely akár konkurenciát jelenthet olyan modelleknek is, mint az Opel Zafira, Toyota Corolla Verso stb.

Hétszemélyes kisbusz a Nissantól 1
Hétszemélyes kisbusz a Nissantól 13


Az áruszállításra is alkalmas, hétszemélyes modell esetében sem kell az üléseket kivenni, ha nem utasok ülnek rajtuk. A középső üléssor tagjai oly módon buktathatók előre, hogy síkban illeszkednek a két első ülés mögé, a harmadik sorban lévő két ülés pedig egyenként hajtható a raktér két oldalára.

Bár a kocsi rövidebb, mint 4 méter, zárt áruszállító változatában a raktér hossza 2 m-nél nagyobb. Az NV200 4,1 m3-es rakterében egyszerre két szabványos Euro-raklap helyezhető el. A jármű a kategória legalacsonyabb (520 mm) padlómagasságával készül, így kimondottan könnyű pakolni, a legnagyobb teherbíró képessége 771 kg.

Hétszemélyes kisbusz a Nissantól 14


Az autó kétféle motorral kerül piacra. A benzines 1,6-os 108 lóerős, a dízelmotor a Renault-tól származó1.5 dCi, 86 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal. Mindkettő ötfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket.

A parkolást segítő kamera mellett számos kiegészítő: a Nissan intelligens kulcs, az elektromos ablakemelők és az ESP is elérhető az NV200-ban. Az alapfelszereltség része a blokkolásgátló, az elektronikus fékerőelosztó, a vészfékrásegítő, illetve a két első légzsák is.

Az NV200 piaci bevezetése Japánban kezdődik idén nyáron, ezt követi Európa 2009 őszén, majd Kína valamint a többi piac.