Eltűnik a CLK
Bár a szárnyasajtós SLS sportautót a Mercedes-Benz az őszi Frankfurti Autókiállításra tartogatja, egy elegáns és sportos autót már itt Genfben is láthatunk tőlük. Az új E-osztályból lesz itt a kupéváltozat, amely a CLK utódja. A váltással feljebb pozícionálják az eddig a középkategóriás modellre épülő kupét és a kabriót.
Az E Coupé 204 és 388 lóerő közötti teljesítménnyel lesz kapható, a CLK-nál biztosan magasabb áron. A leggyengébb motor a 2,2 literes, új fejlesztésű turbódízel, a mostani legerősebb az 5,5 literes V8-as benzines. Később pedig az AMG 6,2 literes blokkját is megkapja a kupé.
Villanyautó a szomszédból
A genfi csarnokokban egymást érik majd a csökkentett károsanyag-kibocsátású autók, de a legtöbb a már ismert modellekre épül és főként a lámpánál a motort leállító start-stop automatikával trükközik. A kanadai-osztrák Magna Steyr tanulmányautója viszont elektromos hajtású.
Az Opel Corsánál rövidebb (386 centis) Mila EV-t villanymotor hajtja, az áramot lítium-ion akkumulátorból nyeri. A kocsiból lehet mind a belső égésű és a villanymotort kombináló hibrid, mind elektromos autó.
A villanyhajtású változatban egy dízel vagy benzines motor működhetne hatótáv-meghosszabbítóként, töltve az akkumulátorokat. A koncepcióautó megoldásait várhatóan több autómárkának is felajánlja sorozatgyártásra a beszállítócég, amely saját nevén nem gyárt autókat, csak összeszereléssel foglalkozik.
Villanyautó az Opeltől
Több esélye lehet a szériagyártásra az Opel elektromos autójának. Az Opel Ampera a Chevrolet Volt technikáját veszi át, az amerikai donorhoz erősen hasonló karosszériával. Az Amperában kis benzines motor önállóan nem képes mozgatni a kocsit, mert nem így van kitalálva. Viszont a generátorral tölti az akkumulátorokat, ami nagyban meghosszabbítja a hatótávolságot. Alapesetben az autó csak 60 kilométert tehetne meg az akkumulátoraival.
A 151 lóerős, nagy nyomatéka miatt erős vonóerejű villanymotorral az Ampera nem ígérkezik lomhának, de menetteljesítményeiről hozzánk még nem jutottak el adatok. Kereken 180 kilót nyom a padlóban T-alakban elhelyezett akkumulátor, amely a hajtáslánchoz hasonlóan azonos a Voltéval. Ha minden jól megy az Amperából 2011-re lesz sorozatgyártású autó.
Egy Rolls-Royce-szal és az új Polóval folytatjuk lapozás után
Nagyon nagy a kisebbik Rolls-Royce
A Rolls-Royce a gazdasági válság dacára tavaly is rekordévet zárt, amit 2010-től jó eséllyel megismételhet. A brit luxusmárka ugyanis egy kisebb és kevésbé degeszre tömött bukszával is elérhető autót mutat be.
A 200 EX a Hetes BMW technikájára épül. Ennek oka, hogy jó pár éve a Volkswagennel folytatott versenyfutás eredményeként a Bentley a Volkswagené, a Rolls-Royce a BMW-é lett.
Stílusában és méretében is a grandiózus Phantomot követi az EX200. A hűtőrácsa kevésbé oromzatszerű, mint a Phantomé, de erős a hasonlóság. 5,4 méteres hosszával az újdonság mindennek mondható, csak kicsinek nem. A 329 centis tengelytáv egy hosszított Mercedes-Benz S-osztályénál is nagyobb.
Megmaradtak az egymással szemben nyíló oldalajtók, tehát a hátsó ajtók zsanérja hátul van. A 83 fokos ajtónyílás a beszállást is fejedelmi kényelművé teszi. Egyféle motor várható a kisebbik Royce-ban, a V12-es benzinest a BMW szállítja, ráadásul turbófeltöltéssel.
Új Polo: várni kell rá
A kínálat másik végén áll egy hasonlóan fontos újdonság, a Volkswagen Polo. Ideje volt a modellváltásnak, mert a jelenlegi autó hét és fél éve mutatkozott be Frankfurtban, és időközben testvérei is mind megújultak. A Polo alig lett nagyobb, hossza 395 centiméter.
Az Ibiza és a Fabia testvérmodelljében már az új generációba tartozó dízelek dörmögnek. Az 1,6 literes motorok 75, 90 és 105 lóerős teljesítménnyel váltják le a korábbi három- és négyhengeres TDI-ket. A 90 lóerős a hétfokozatú DSG-automatával is párosítható.
Az ismert 1,2 és 1,4 literes szívómotorok mellett egy új benzines debütál. Az ezerkettes turbómotor 105 lóerős, a jövőben ez a gép többféle teljesítménnyel más modellekbe is bekerül. Jelenlegi információink szerint a Polo ötödik generációja csak szeptembertől lesz kapható Magyarországon, de igyekszünk közelebbit megtudni itt Genfben.
FIAT 500: félig kabrió
Olaszországból a koncepcióautóként elhozott Alfa MiTo GTA és a FIAT 500 Cabrio a legnagyobb szám. Neve ellenére a kis FIAT nem valódi kabrió, de így is vonzó. A harmonikatető a hátsó szélvédőig csúszik hátra, hasonlóan a régi 500 vagy a mai Citroën Pluriel tetőmegoldásához.
A tető bordó, elefántcsont és fekete színben rendelhető a vidám autócskáéra, amelyre a pangó autópiacon is van kereslet. A merev tetőkeret miatt a kocsi nem igazi kabrió, de így könnyebb és olcsóbb. A motorokat átveszik a zárt 500-astól, tehát 69 és 100 lóerős benzinesekre illetve egy 75 lóerős dízelre számíthatunk.
Ezeken kívül is rengeteg újdonság várható, mostantól folyamatosan frissül a rovat. Ma este megnézzük, mit rejteget a Ford és a Toyota, de ott leszünk a VW-konszern összes újdonságának leleplezésén. Maradjanak velünk!