Eltűnik a CLK
Este megnézzük élőben is a Polót
388 lóerős a legerősebb E Coupé

388 lóerős a legerősebb E Coupé

388 lóerős a legerősebb E Coupé


Bár a szárnyasajtós SLS sportautót a Mercedes-Benz az őszi Frankfurti Autókiállításra tartogatja, egy elegáns és sportos autót már itt Genfben is láthatunk tőlük. Az új E-osztályból lesz itt a kupéváltozat, amely a CLK utódja. A váltással feljebb pozícionálják az eddig a középkategóriás modellre épülő kupét és a kabriót.

Az E Coupé 204 és 388 lóerő közötti teljesítménnyel lesz kapható, a CLK-nál biztosan magasabb áron. A leggyengébb motor a 2,2 literes, új fejlesztésű turbódízel, a mostani legerősebb az 5,5 literes V8-as benzines. Később pedig az AMG 6,2 literes blokkját is megkapja a kupé.

Villanyautó a szomszédból

Nem lesz szériaautó a Mila EV, de érdekes villanyautó

Nem lesz szériaautó a Mila EV, de érdekes villanyautó

Nem lesz szériaautó a Mila EV, de érdekes villanyautó


A genfi csarnokokban egymást érik majd a csökkentett károsanyag-kibocsátású autók, de a legtöbb a már ismert modellekre épül és főként a lámpánál a motort leállító start-stop automatikával trükközik. A kanadai-osztrák Magna Steyr tanulmányautója viszont elektromos hajtású.

Az Opel Corsánál rövidebb (386 centis) Mila EV-t villanymotor hajtja, az áramot lítium-ion akkumulátorból nyeri. A kocsiból lehet mind a belső égésű és a villanymotort kombináló hibrid, mind elektromos autó.

A villanyhajtású változatban egy dízel vagy benzines motor működhetne hatótáv-meghosszabbítóként, töltve az akkumulátorokat. A koncepcióautó megoldásait várhatóan több autómárkának is felajánlja sorozatgyártásra a beszállítócég, amely saját nevén nem gyárt autókat, csak összeszereléssel foglalkozik.

Villanyautó az Opeltől

Belül Opel, a lemez alatt Chevy Volt az Ampera

Belül Opel, a lemez alatt Chevy Volt az Ampera

Belül Opel, a lemez alatt Chevy Volt


Több esélye lehet a szériagyártásra az Opel elektromos autójának. Az Opel Ampera a Chevrolet Volt technikáját veszi át, az amerikai donorhoz erősen hasonló karosszériával. Az Amperában kis benzines motor önállóan nem képes mozgatni a kocsit, mert nem így van kitalálva. Viszont a generátorral tölti az akkumulátorokat, ami nagyban meghosszabbítja a hatótávolságot. Alapesetben az autó csak 60 kilométert tehetne meg az akkumulátoraival.

A 151 lóerős, nagy nyomatéka miatt erős vonóerejű villanymotorral az Ampera nem ígérkezik lomhának, de menetteljesítményeiről hozzánk még nem jutottak el adatok. Kereken 180 kilót nyom a padlóban T-alakban elhelyezett akkumulátor, amely a hajtáslánchoz hasonlóan azonos a Voltéval. Ha minden jól megy az Amperából 2011-re lesz sorozatgyártású autó.

Egy Rolls-Royce-szal és az új Polóval folytatjuk lapozás után



Nagyon nagy a kisebbik Rolls-Royce

A Rolls-Royce a gazdasági válság dacára tavaly is rekordévet zárt, amit 2010-től jó eséllyel megismételhet. A brit luxusmárka ugyanis egy kisebb és kevésbé degeszre tömött bukszával is elérhető autót mutat be.

Szemből nyílnak az az EX200 ajtói

Szemből nyílnak az az EX200 ajtói

Szemből nyílnak az az EX200 ajtói


A 200 EX a Hetes BMW technikájára épül. Ennek oka, hogy jó pár éve a Volkswagennel folytatott versenyfutás eredményeként a Bentley a Volkswagené, a Rolls-Royce a BMW-é lett.

Stílusában és méretében is a grandiózus Phantomot követi az EX200. A hűtőrácsa kevésbé oromzatszerű, mint a Phantomé, de erős a hasonlóság. 5,4 méteres hosszával az újdonság mindennek mondható, csak kicsinek nem. A 329 centis tengelytáv egy hosszított Mercedes-Benz S-osztályénál is nagyobb.

V2-es BMW-motort kap az új Royce

V2-es BMW-motort kap az új Royce

V12-es BMW-motort kap az új Royce


Megmaradtak az egymással szemben nyíló oldalajtók, tehát a hátsó ajtók zsanérja hátul van. A 83 fokos ajtónyílás a beszállást is fejedelmi kényelművé teszi. Egyféle motor várható a kisebbik Royce-ban, a V12-es benzinest a BMW szállítja, ráadásul turbófeltöltéssel.

Új Polo: várni kell rá

A kínálat másik végén áll egy hasonlóan fontos újdonság, a Volkswagen Polo. Ideje volt a modellváltásnak, mert a jelenlegi autó hét és fél éve mutatkozott be Frankfurtban, és időközben testvérei is mind megújultak. A Polo alig lett nagyobb, hossza 395 centiméter.

Este megnézzük élőben is a Polót

Este megnézzük élőben is a Polót

Este megnézzük élőben is a Polót


Az Ibiza és a Fabia testvérmodelljében már az új generációba tartozó dízelek dörmögnek. Az 1,6 literes motorok 75, 90 és 105 lóerős teljesítménnyel váltják le a korábbi három- és négyhengeres TDI-ket. A 90 lóerős a hétfokozatú DSG-automatával is párosítható.

Az ismert 1,2 és 1,4 literes szívómotorok mellett egy új benzines debütál. Az ezerkettes turbómotor 105 lóerős, a jövőben ez a gép többféle teljesítménnyel más modellekbe is bekerül. Jelenlegi információink szerint a Polo ötödik generációja csak szeptembertől lesz kapható Magyarországon, de igyekszünk közelebbit megtudni itt Genfben.

FIAT 500: félig kabrió

Majdnem kabrió a FIAT 500 C

Majdnem kabrió a FIAT 500 C

Majdnem kabrió a FIAT 500 C


Olaszországból a koncepcióautóként elhozott Alfa MiTo GTA és a FIAT 500 Cabrio a legnagyobb szám. Neve ellenére a kis FIAT nem valódi kabrió, de így is vonzó. A harmonikatető a hátsó szélvédőig csúszik hátra, hasonlóan a régi 500 vagy a mai Citroën Pluriel tetőmegoldásához.

A tető bordó, elefántcsont és fekete színben rendelhető a vidám autócskáéra, amelyre a pangó autópiacon is van kereslet. A merev tetőkeret miatt a kocsi nem igazi kabrió, de így könnyebb és olcsóbb. A motorokat átveszik a zárt 500-astól, tehát 69 és 100 lóerős benzinesekre illetve egy 75 lóerős dízelre számíthatunk.

Ezeken kívül is rengeteg újdonság várható, mostantól folyamatosan frissül a rovat. Ma este megnézzük, mit rejteget a Ford és a Toyota, de ott leszünk a VW-konszern összes újdonságának leleplezésén. Maradjanak velünk!