Ahogy arra számítottunk a Dacia egy látványos koncepcióval örvendezteti meg a látogatókat a holnap nyíló Genfi Autószalonon.
Duster néven egy szabadidőautó-tanulmányt mutat be a Renault leányvállalata. (A sajtóközlemény szerint ez a Dacia első tanulmánya, de akkor a Steppe vajon mi volt?)
A Duster egyik érdekes megoldása, hogy balról egy kupénak hat, viszont a másik oldalon már nem egy, hanem két egymással szemben nyíló ajtó szerepel, ami megkönnyíti az utasok illetve a csomagok berakását. A koncepció 4,25 méter hosszú, amihez tekintélyes 2,8 méteres tengelytávolság tartozik, vagyis belül tágas tér jut az utasoknak. Bár terepes járműnek hat, a Duster csak 1,49 méter magas, vagyis a karosszéria maga igencsak lapos kialakítású, csak magasra került.
Belül négy ülés kapott helyet, mögöttük 470 literes csomagtartóval. Igazán ötletes, hogy az anyósülés oldalirányban elcsúsztatható, így a vezető ülése mögé kerül, ezzel két köbméteresre bővítve a rendelkezésre álló helyet. A sofőr ülése más szempontból különleges, egybeépítették a középkonzollal, így a vezető szinte különválasztva ül az utasoktól.
A 21 colos kerekeken gördülő járgány annyira eltérő a Dacia által eddig képviselt formavilágtól, hogy nehéz lenne megtippelni, vajon melyik részlet tűnik majd fel a jövő Daciáin. Igazán érdekesek a motorháztetőnm illetve a tetőn elhelyezett irányjelzők, de a nyíl alakú hátsó lámpák is mutatósak. Ugyanakkor az autó által képviselt irányzat bizonyosan megvalósul, több hivatalos forrás is megerősítette, hogy a Dacia egy szabadidő-autóval bővíti kínálatát a közeljövőben.
Motorikus szempontból széria a Duster, a Renault-tól származó 1,5-ös turbódízel blokk 105 lovas változata került bele. Az 1,3 tonnás szabadidő-autó ezzel 9,6 másodperc alatt gyorsul százra, vagyis az átlagnál kicsit dinamikusabb, ugyanakkor a fogyasztása visszafogott, 5,3 liter.