Nagy nyüzsgés várt minket a Tata standja előtt. A világ állítólag legolcsóbb autójáról mesélt az Indiai óriáscég feje, Ratan Tata. Pontos árat ugyan még nem tudtunk belőle kiszedni, de a filléres autó már valóság, hiszen láttuk. (5000 eurós, nagyjából 1,5 milliós árról suttognak,az előírt ABS-szel és két légzsákkal – a szerk.). Az indiai változathoz  képest a kocsi jócskán megnőtt 19 centit hosszúságban, nyolcat szélességben, nagyobb lökhárítókat és masszívabb sárvédőket kapott. Vélhetően a szigorúbb biztonsági előírásokat csak így tudja teljesíteni.

Az árak még titkosak
Tömeg, lökdösődés

Tömeg, lökdösődés

Tömeg, lökdösődés

 

Dénes videózás közben – amíg jómagam ölre mentem a kulturált nyugati szakújságírókkal egy nyomorult Tata sajtócédéért -, be tudott ülni a világ legolcsóbbnak titulált autójába és egyáltalán nem szeretett bele. Hiába az európai szemmel is elfogadható, a Pininfarina stúdió által megálmodott forma, ha az ajtót csak a falusi budik ajtajához szokott jetikéz tudja biztosan becsukni.

A háromhengeres benzinmotorral felszerelt minimálautó ötfokozatú kézi váltóval érkezik majd a szalonokba, a hírek szerint valamikor szeptember környékén.

Biztonsági berendezései között ABS-t és ESP-t is találunk, de ezek nem járnak az igazán olcsónak ígért alapváltozathoz. Ha sok extrát válogat hozzá a leendő vásárló, akkor már közel nem biztos, hogy ez lesz a legjobb vétel. Talán érdemes elgondolkodni helyette egy használt, de igazi autón. De a piac úgyis eldönti majd a Nano Europa sorsát.

a videó a hirdetés után indul

Lent, további TATA-modellek galériája nyílik!

Tata Indica

Tata Indica