Két új Renault nagy fenekekkel 1
Két új Renault nagy fenekekkel 63
Hívogatólag süt ki a sövényre


Itt ez a sok gyönyörűség, tanulmányautók, szupersportkocsik, benzin nélkül guruló járművek. Ilyenkor kicsit fáj olyan közönséges dolgokkal foglalkozni, mint egy új Mégane kombi, meg egy új Scénic. Még ha sokkal valószínűbb is, hogy előbb vezetek igazi utcán igazi Mégane kombit, mint mondjuk a Mansory-tuningos Bugatti Veyront.

Végy egy szép, nagy Renault-t (öt-hét személyre)

A Scénicbe ültünk be először, sőt, mindjárt a hétüléses Grand Scénicbe. Az agyonextrázott, ragyogóra suvickolt kiállítási példány anyagainak minősége még az elődénél is jobbnak tűnt, pedig azt is finom cuccokból szerelték össze. Megmaradt nagy kedvencem, a két első ülés között előre-hátra tologatható tárolódoboz, a műszerfal továbbra is teljesen digitális. A legszembetűnőbb újítás, hogy a Scénic is megkapta a Lagunában bemutatkozott billentyűs hőfokszabályzós klímakonzolt.

Két új Renault nagy fenekekkel 64
Szimatoló orrocskája


Az ülések kényelmesek, a tér hatalmas, és a leghátsó üléssor mögött természetesen röhejesen kevés a tárolóhely (bár tíz százalékkal így is nagyobb, mint az elődben volt). A sok személy – kis csomagtér relációt a hihetetlen sok belső tárolórekesz kompenzálja. Összességében 92 liternyi kesztyűtartó, zseb, csempészrekesz áll az utasok rendelkezésére a hétüléses Grandban.

Hat benzin-, hét dízelmotor közül válogathat a jövőbéli Scénic-vásárló.Jó Renault-hoz illően az NCAP-teszet hiperbiztonságosnak bizonyult az autó; minden családapa nyugodt lehet, ha ebben hozza-viszi pereputtyát.

Kompakt kombi

Két új Renault nagy fenekekkel 65
Az új Mégane kombi


Akkor kezdtem igazán komolyan venni az előző generációs Mégane kombit, mint családi autót, amikor egy parkolóban megláttam egy V50-es Volvo mellett. Sokkal-sokkal nagyobb, ami nem csoda, mert a kombi Renault az ötajtósnál hosszabb padlólemezére épült.

Az új kombi is sokkal generózusabb helykínálatban az ötajtósnál: tengelytávban 62, hosszban 263 mm a különbség köztük. A kombi csomagtere 524 literes. Azannya. Már-már aránytalan is a beltér első és hátulsó traktusa: elöl egy közepes kompaktban ül Apa és Anya, hátul már-már középkategóriás méretű térben acsarkodhatnak egymásra a gyerekek.

Hat benzinmotor és három dízel közül lehet válogatni a puttonyos Mégane-ba; a legérdekesebb a TCe 130 jelzésű 1,4 literes turbófeltöltéses benzinmotor;reméljük, hamarosan befut hozzánk egy tesztre.

Gyári navigáció épeszű áron?

Két új Renault nagy fenekekkel 66
Tetszik nekem


Azt azért még nem, de van fejlődés. A Carminat és a TomTom által közösen fejlesztett villanytérkép 500 euróért kérhető az új Renault-kba.

Ez még mindig úgy háromszor annyi, mint egy szélvédőre cuppantós, közepes minőségű, ám hordozható navi (150 ezer forint 50 helyett), de legalább nem félmillió. Hej, ha az autók ára is ennyit csökkenne arányaiban az elődhöz képest!