Olyan mintha tudathasadásunk lenne: tavaly, amikor eljöttünk a Spyker standjához, ugyanígy az Aileron volt az újdonság.

Nem, nincs gond velünk, a trükk annyi, hogy az akkor kiállított modell csak tanulmány volt, a mostani viszont már szériaérett. Már ha lehet ilyet mondani egy kézzel, kis darabszámban készülő sportkocsi esetében.

A C8 Aileron a Forma-1-et is megjárt cég második generációs sportkocsija. Számos tekintetben emlékeztet a C8 Laviolette-re, több megoldásuk azonos vagy hasonló, de egy teljesen új modellről van szó. Az Aileron kevésbé kompakt mint elődje, 15 centivel hosszabb nála. Az autó viselkedésén a kiszélesített első nyomtáv javít.

Csodaszép részletek
Kényelmesebb, tágasabb

Kényelmesebb, tágasabb

Kényelmesebb, tágasabb


A nagyobb méret az utasok kényelmét is szolgálja, tágasabb hely fogadja őket. Mint megtudtuk, még arra is figyeltek, hogy a pedáloknál nagyobb legyen a hely, kényelmesebb utazást biztosítva hosszabb utakon.

Aki sűrűn találkozik Spykerekkel, azoknak elmondjuk, hogy elsősorban a nagyobb hűtőnyílásról, az új fényszórókról, a LED-es hátsó lámpákról és különleges visszapillantóiról azonosítható az Aileron, egyébként könnyű összetéveszteni elődjével.

A holland sportkocsiba továbbra is Magyarországról érkezik a motor, hiszen a Győrben készülő 4,2-es Audi-motort használják. Az új autóba elsőként 400 lóerős változatban szerelik, később lesz erősebb és 12 hengeres kivitel is. Most 4,5 másodperc alatt gyorsul százra a V8-as új Spyker, és megfutja a 300-at is.

Itt a LED-es hátsó lámpa és a diffúzor a lényeg

Itt a LED-es hátsó lámpa és a diffúzor a lényeg

Itt a LED-es hátsó lámpa és a diffúzor a lényeg


Alaphelyzetben hatfokozatú manuális, felárért kormányról kapcsolható automata váltó is kapható a kocsihoz. Még szerencse, hogy mindkét változatnál ugyanolyan izgalmas a váltókar megvezetése. Belül a legnagyobb újdonság a műszerfalon keresendő, ahol a két nagy óra közé egy kis digitális kijelző került, ezen akár a navigációs rendszer információi is megjeleníthetők. A hangulat egyébiránt továbbra is a repülőket idézi. Emellett már iPodot is csatlakoztathatunk a hifihez.

Adók nélkül 190 ezer euróba (58 millió forint) kerül az új járgány, ha automataváltót is kérnénk hozzá további hatezret (1,8 millió forint) kell rászánnunk. A kocsi gyártása 2009 májusában indul. Egyelőre marad a C8 Spyder, később azt is biztos leváltják