Már korábban beszámoltunk róla, hogy a Brabus elkészítette a világ legerősebb terepjárót. Ám nem a 700 lóerős G-osztály az egyetlen nagyteljesítményű szabadidő-autó a Genfi Autószalonra, a bottropi vállalat a GLK-t és az ML-t is átalakította.

A GLK 6,1 literes motorral gazdagodott. A V8-as blokk 462 lóerős teljesítménye, illetve 615 Nm-s nyomatéka bőven elég ahhoz, hogy a Mercedes legkisebb terepesét sportkocsira kereszteljük. Az ugyanis képes 4,9 másodperc alatt százra gyorsulni, a csúcssebessége pedig eléri a 275 km/órát.

Szuper dömperek a Brabustól 1
310-zel is száguldhat az ML

310-zel is száguldhat az ML

310-zel is száguldhat az ML


Bár meggyőzőek a számok, de közelében sincsenek a nagytestvér, az ML mutatóinak. A Mercedes-Benz ML 63 AMG-n alapuló gép képességeit két turbó beépítésével fokozták. Az eredmény 650 lóerő, ami 140-nel több, mint a szériamodellekben, miközben a forgatónyomaték a normál 630 helyett 850 Nm.

Már sejthető, hogy a nagytestű 4×4-es izgalmas dolgokra hivatott. Lehet például Porschékkal versenyezni, no nem a Cayenne-nel, sokkal inkább a 911-essel. 4,2 másodpercnél nem kell több, hogy százra gyorsuljon álló helyzetből. Végsebesség dolgában is helytáll a Brabus ML, akár 310-zel is képes haladni, ami azért elég megdöbbentő egy 2,5 tonnás jármű esetében.

Fél millió euróba kerül

Fél millió euróba kerül

Fél millió euróba kerül


Persze nemcsak a teljesítményt fokozta a Brabus. Egyik modell esetében sem hiányzik a futómű, a hajtáslánc, a kipufogó és a fékrendszer átalakítása, ami szükséges, hogy valamelyest biztonságosan közlekedhessenek a járművek. A külsőt egyedi karosszériaelemek, felnik, a belsőt a maximális luxus jellemzi.

A járművek ára nincs összefüggésben menetteljesítményükkel, hiszen a Brabus GLK ára 198 ezer eurótól (61 millió forint) indul, miközben a GL „csak” 190 ezerbe (58 millió) kerül.