Feltámasztotta a Lagonda márkanevet az Aston Martin, ennek apropóján egy tanulmányautóval érkezetek a Genfi Autószalonra.
Az eredetileg 1906-ban az amerikai Wilbur Gunn által alapított márka 1947-ben került a brit gyártóhoz, azután, hogy számos, a Lagonda által gyártott hathengeres motort kipróbáltak az Aston Martin modellekben.
Az utolsó Lagondát, egy elképesztően aránytalan és idomtalan, tehát gyönyörű limuzint 1976-től 1989-ig gyártották. Ebből a típusból 13 év alatt mindössze 645 darab készült.
Az új márka feladata egyszerű. Lagonda név alatt az Aston Martin sportos karakterétől eltérő, ugyanakkor luxuskivitelű autókat akarnak forgalmazni, sokkal szélesebb körben. Az Aston Martin jelenleg 32 piacon van jelen, a Lagondával ez 100-ra bővülhet.
A tanulmányautó egy hatalmas ötajtósnak hat, de szabadidő-autós beütéssel. Már ellenfele is akad, hiszen nemrég néztük meg a BMW 5 GT-t, ami ehhez hasonló koncepció. Vagyis tágas utastérrel, ugyanakkor praktikus csomagtartóval felszerelt luxusautó, amely szakít a szegmens szedánokra szabott hagyományaival.
A Lagonda Concept a Mercedes-Benzzel együttműködésben készült. A német gyártó adta a padlólemezt, amely náluk az GL alapjait adja. Így aztán a donorhoz hasonlóan a Lagomda is négykerék-hajtású. Biszont míg a Mercibe hét ülést szereltek, itt csak négy utasnak van hely. Ezért aztán bődületesen tágas. A kocsit V12-es motor mozgatja, váltója automatikus.
Ne számítsunk azonban arra, hogy hamarosan megindul a Lagonda gyártása, arra ugyanis még legalább három évet várni kell. És még akkor sem biztos, hogy épp ez az autó kerül ki majd a gyárból nagy (haha) tömegben; most csak kijelölték az irányt amerre a márka tart.
Nem a Lagonda lesz az egyetlen fejőstehene az Aston Martinnak; hamarosan megkezdődik a négyajtós Rapide gyártása is, talán még idén.