Csodaszép a Bugatti Veyron legújabb változata, mégis kissé csalódást keltett. Korábban ugyanis az a hír járta, hogy a cég alapításának 100. évfordulójára erősebb motor kerül a gépbe. Persze a 8,0 literes, 16 hengeres, 4 turbós blokk 1001 lóereje bőven sok, de a világ leggyorsabb autója címhez már kevés.  

410-et megy a Bugatti 1
A Bugatti tradicionális kékjében

A Bugatti tradicionális kékjében

A Bugatti tradicionális kékjében


Ehelyett a bemutatott Veyron Bleu Centenaire nem több, mint a korábbi Sang Noir, Pur Sang, vagy Hermes kivitelek, variáció ugyanarra a technikára. Ezúttal a tradicionális Bugatti-kék szín fedi a karosszériát, amit a tükörházak és a szívócsatornák polírozott alumíniumaival tettek még hangsúlyosabbá. Belül egyszínű, világos bézzsel dolgoztak a tervezők. Egyedi felnik, vörös féknyergek teszik azonosíthatóvá a centenáriumi modellt.

További újdonság, hogy a normál modelleknél is megjelennek a Bugatti targa változatánál bevezetett újdonságok, mint a LED-es nappali fénnyel szerelt fényszórók, a tolatókamera.

Sáros cipő mellőzése kéretik

Sáros cipő mellőzése kéretik

Sáros cipő mellőzése kéretik


Aki viszont tényleg erősebb Bugattit szeretne, annak sem kell pénzzel tele bőrönddel, de üres kézzel távoznia a Palexpo kiállítási csarnokából. Néhány perces séta, és a Bugatti-standtól átérünk a Mansoryhoz. A kifejezetten szupergazdagok autóinak átszabására szakosodott vállalkozás ugyanis megcsinálta.

A levegőbevezető csatornák megnövelésével, illetve a kipufogó átalakításával 1109 lóerőre emelték a motor teljesítményét, a maximális nyomaték ezalatt 1310 Nm-re nőtt az eredeti 1250-ről. Kérdésünkra a Mansorynál elárulták, hogy nem hiábavaló a plusz teljesítmény, az ő gépük 410 km/órás végsebességre képes.

Nem teljesen újdonság a LINEA Vincerno névre keresztelt gép, hiszen az Egyesült Arab Emírségekben már lefotóztak egyet, de hivatalosan csak most mutatták be.

Karbonból kapott új karosszéria elemeket

Karbonból kapott új karosszéria elemeket

Karbonból kapott új karosszéria elemeket


A Mansory nem csak a motorral foglalkozott, de kívül-belül átalakította a Veyront. A karosszéria egyes elemeit karbonból készült alkatrészekkel pótolták, megnövelték a hűtőnyílást, elöl oldalt és hátul, miközben egyedi kovácsolt felnikkel és LED-es nappali világítással szerelték fel a kocsit. Belül különleges pepita díszítés jellemzi a gépet, a mindig elegáns fekete és fehér keverékét vetették be. A különleges bőröket szénszálas műanyaggal fűszerezték.

Három Vincernót készít a Mansory, amelyek közül egy már el is kelt, de lehet, hogy a többi is, tekintve, hogy Svájcban jól fogy a Bugatti.