Miközben a Mercedes-Benz és az Audi készít sportváltozatot, tehát AMG illetve S kivitelt luxuscirkálóiból, a BMW nem árul ilyet. Lehet, hogy úgy vélik, autójuk elég sportos így is, de a konkurensek bizonyára nem véletlenül hegyezik tovább a zászlóshajóikat.
Ám a bajor gyár rajongóinak sem kell lemondaniuk a fokozott élményről, elkészült a BMW Alpina B7 Bi-Turbo. Genfben mutatták meg a különleges BMW-k építésére szakosodott vállalat új gyermekét. Meg is néztük.
Ahogy az utóbbi időben minden Alipna-modell, ez is a jól ismert kék színben pompázik. Mi az hogy, betölti a teret akkora. Ahogy elődein, ezen is hiába keresnénk vasalódeszkára, ruhaszárítóra vagy bármi másra emlékeztető hatalmas szárnyakat. Egy kis spoiler elöl és egy esztétikus szárny hátul. Ezek nem csak szépek, de mint megtudtuk teszik a dolgukat, 30, illetve 15 százalékkal növelik a leszorítóerőt, amitől nagy sebességnél stabilabb az autó.
Kívül a fő attrakció a klasszikus 20 küllős Alpina felni, amely 21 colos mérteben kerül a Hetesre. De még annál is nagyobbnak látszik, mint amilyen, mert elöl 15, hátul 10 milliméterrel leültették a kocsit.
Hasonlóan visszafogott az utastér is, belül az átbőrözött kormány, a kék műszerfal mellett a különleges babérfa betétek jelentik az újdonságot, utóbbiak csak az Egyesült Államok Csendes-óceán-parti vidékén találhatóak meg.
Nem ilyen visszafogott a teljesítmény tekintetében az immár negyedik generációs B7. A gyári Hetesben is szereplő 4,4 literes, duplaturbós motor nem 407, hanem egy százassal több, 507 lóerős. E mellé impozáns 700 Nm nyomaték társul.
Így aztán a vevői elvárásoknak megfelelően a B7 veri a gyári 750i-t, 4,7 másodperc alatt megfutja a százat. Átállították a gyári sebességkorlátozást is, most már 280 km/órával is mehet a Hetes.
A BMW M7 hiányának problémája kipipálva!