A kiállítók minden helyet elfoglaltak
A kiállítók minden helyet elfoglaltak

A kiállítók minden helyet elfoglaltak

A kiállítók minden helyet elfoglaltak


Genfben ugyan még nem kellett üresen maradt standokat kerülgetni – minden talpalatnyi helyet megtöltöttek a kiállító cégek -, de a soron következő Frankfurti szalon már nem lesz ennyire nélkülözhetetlen az összes márkának.

A hírek szerint néhány nagynevű autógyár – a Daihatsu, a Mitsubishi mellett még a Nissan is – az ottani megjelenést már nem tartja feltétlenül szükségesnek. Várhatóan az elkövetkező kiállításokról az autóipari beszállítók egyre nagyobb része fog hiányozni, érthetően nekik még kevésbé éri meg a súlyos kiadásokkal járó szereplés.

Amerikában rosszabb?

A nagyok nem mutathatják, hogy spórolnak

A nagyok nem mutathatják, hogy spórolnak

A nagyok nem mutathatják, hogy spórolnak


A résztvevők szerint az év eleji Detroiti show volt a legrémesebb, a válság ott alaposan meglátszott a kiállítók számán  Lecsavart fények mellett, igazi világvége hangulatban teltek a napok.

Voltak gyártók, akik a Genfbe meghívott PR-osok számát vágták meg alaposan. Így eshetett meg, hogy egy komoly autómárka standja előtt állva – ha nem tudtuk volna előre, hogy nem találjuk ott – hiába szólongattuk volna a jól ismert és kedvelt hölgyet, hogy hozzon minket össze érdekes emberekkel.

Éhen haló modellek

Hasonlóan megritkultak a kiállított portékával együtt forgó hoszteszek is. Míg korábban kisebb, nem túlzottan ismert márkák is megfizettek maguknak néhány igen dekoratív teremtést, idén Genfben már sokkal több standon csak az autók állták a kíváncsi tekinteteket. Ahol mégis találtunk hölgyeket, ott is jóval kevesebb volt a mosolygós arc.


Hol a tömeg?

A sajtónapokon legelőször a korábbi években megszokott tömeg hiánya tűnt fel. Régi jó szokásunkhoz híven most is a Volvo standján püföltük a gépeinket, oda tértünk meg fénykép- és interjúgyűjtő körútjainkról.

A standon kialakított munkaállomásokon most nyoma sem volt a korábbi nyomorgásnak, kollégákkal küzdésnek. A tízezernél is több akkreditált újságíró jelentős része láthatóan távol maradt az eseménytől.

Kevesebb újságíró járt Genfben, mint az elmúlt években

Kevesebb újságíró járt Genfben, mint az elmúlt években

Kevesebb újságíró járt Genfben, mint az elmúlt években


Talán a kisebb, kevésbé súlyos médiumok anyagi okok miatt hagyták ki az autószalont. Ők saját képeket nem készítenek, sajtófotókkal is beérik, és a helyszínen, gyári szakemberektől szerzett információk hiányában előre megírt anyagokból hozzák össze a cikkeket, és a méregdrága svájci szállás helyett saját ágyukba gömbölyödnek napnyugtakor. Így is lehet spórolni. Nem is keveset.

Spórolás

A papírgyűjtésből úttörőkorunk környékén végleg kinőttünk, de az autószalonon nehezen lehet elkerülni a kényszerű papírfelhalmozást. Jobb helyeken ugyan már a CD sem divat, amit leginkább a hozzám hasonló, optikai meghajtó nélküli notebookkal rohangálók – vagy a pendrive-ok gyűjtését sportként űzők – tudnak igazán értékelni.

Spórolós sajtóanyag

Spórolós sajtóanyag

Spórolós sajtóanyag


A díszes, drága katalógusok, CD-k nem hiányoznak a boldogságunknak, a fák és a környezetünk is jobban jár így. A spórolás csúcsát a Hondánál láttuk, ők a sajtóanyagot a netre tolták fel, és apró papírfecnit szórtak a tudásra szomjazó újságírók közé, amelyen csupán egyetlen link volt, ahonnan az újdonságokról szóló képek, szövegek letölthetők. Praktikus megoldás, olcsó és nem marad utána mázsányi hulladék.

Azt, hogy a fizető látogatók statisztikája milyen lesz, még nem tudjuk. Mi a sajtónapok elmúltával elhagytuk Genfet, most már itthon dolgozzuk fel a még tarsolyban lévő anyagokat.

Videó – Itt volt a világ legolcsóbb autója, a TATA Nano is

a videó a hirdetés után indul