A tavaly novemberben kiadott szűkszavú információ után a Volvo részletesen bemutatta az új S60-at, amellett, hogy immár belülről és hátulról is megnézhetjük a kocsit. Az autó a 2000-ben bemutatott azonos nevű modellt váltja le, amelyből napjainkig közel egymillió darab fogyott.
Amellett, hogy követi elődje vonalvezetését, az új S60 annál sokkal fiatalosabb megjelenésű. A kocsi a ma divatos szedán tervezési norma szerint készült, azaz a tetőívet a kupénál megszokott lendületessége rajzolják meg, ezzel téve sportosabbá megjelenését. A Volvo egyenesen négyajtós kupénak hívja. Akinek az alapmodell megjelenése kevés, rendelhet sportos kiegészítőket is.
Nemcsak az S60 megjelenése lesz dinamikus, de a gyár ígérete szerint ez lesz minden idők legsportosabb, legizgalmasabb vezethetőségű Volvója. Ennek elérésben a korábbinál feszesebb hangolású futómű és a direktebb kormányzás segít. Ha ez sem lenne elég, kérhető az utastérből állítható – amúgy aktív – felfüggesztés: itt három beállításból szemezgethet a vezető a kényelmestől a versenypályára valóig. A különösen gyors kanyarvételnél jön jól az úgynevezett Corner Traction Control, amely az ívbelső kereket fékezi, ugyanakkor a külső kerékre nagyobb nyomatékot enged.
Kezdetben négyféle motorral indul az autó gyártása, két dízel és két benzines motor szerepel majd a palettán. A 2,0 literes dízel 163, a 2,4-es gázolajos 205 lóerős, mindkettő öthengeres és alaphelyzetben hatfokozatú manuális váltó jár hozzájuk, ami hatos automatára cserélhető.
Benzines fronton bemutatkozik az új GTDi erőforrás. A 2,0 literes motor 203 lovas, hatfokozatú kézi vagy automata váltóval kérhető. Egyből bemutatkozik ugyanakkor a csúcsváltozat, a T6 is. A 3,0 literes turbómotor 304 lóerőt teljesít, amit hatfokozatú automata sebességváltó, illetve négykerék-hajtás juttat az útra. Igazán komoly élményt biztosítva a vezetőnek. 6,5 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, végsebessége pedig 250 km/óra.
2011-ben újabb variánsok kerülnek a kínálatba. Az 1,6 literes turbómotor 150 és 180 lóerővel, a 2,0 literes turbó 240 lóerővel jelenik meg. Készül majd különös takarékos, DRIVEe kivitel is, az abban alkalmazott 1,6-os 115 lóerős dízelmotorral, mindössze 4,3 liter üzemanyagot fogyaszt az S60.
Természetesen nem a Volvo lenne, ha nem szerepelne az autóban valami új biztonságtechnikai megoldás, az új gyalogosvédelmi rendszer képes megakadályozni, hogy elüssünk egy járókelőt.
Az új Volvo S60 hivatalos bemutatója március másodikán a Genfi Autószalonon lesz. Az autóból évi 90 ezret szeretne eladni a gyár. A modell legnagyobb piacai Nagy-Britannia, USA, Kína és Oroszország lesznek. Az autót Belgiumban gyártják majd, az első vevők nyáron kapják meg autóikat.