A tavaly novemberben kiadott szűkszavú információ után a Volvo részletesen bemutatta az új S60-at, amellett, hogy immár belülről és hátulról is megnézhetjük a kocsit. Az autó a 2000-ben bemutatott azonos nevű modellt váltja le, amelyből napjainkig közel egymillió darab fogyott.

Amellett, hogy követi elődje vonalvezetését, az új S60 annál sokkal fiatalosabb megjelenésű. A kocsi a ma divatos szedán tervezési norma szerint készült, azaz a tetőívet a kupénál megszokott lendületessége rajzolják meg, ezzel téve sportosabbá megjelenését. A Volvo egyenesen négyajtós kupénak hívja. Akinek az alapmodell megjelenése kevés, rendelhet sportos kiegészítőket is.

Kiváló lesz a passzív biztonság
A takarékos változat 4,3 litert fogyaszt

A takarékos változat 4,3 litert fogyaszt

A takarékos változat 4,3-at fogyaszt


Nemcsak az S60 megjelenése lesz dinamikus, de a gyár ígérete szerint ez lesz minden idők legsportosabb, legizgalmasabb vezethetőségű Volvója. Ennek elérésben a korábbinál feszesebb hangolású futómű és a direktebb kormányzás segít. Ha ez sem lenne elég, kérhető az utastérből állítható – amúgy aktív – felfüggesztés: itt három beállításból szemezgethet a vezető a kényelmestől a versenypályára valóig. A különösen gyors kanyarvételnél jön jól az úgynevezett Corner Traction Control, amely az ívbelső kereket fékezi, ugyanakkor a külső kerékre nagyobb nyomatékot enged.

Kezdetben négyféle motorral indul az autó gyártása, két dízel és két benzines motor szerepel majd a palettán. A 2,0 literes dízel 163, a 2,4-es gázolajos 205 lóerős, mindkettő öthengeres és alaphelyzetben hatfokozatú manuális váltó jár hozzájuk, ami hatos automatára cserélhető.

Elegáns és sportos

Elegáns és sportos

Elegáns és sportos


Benzines fronton bemutatkozik az új GTDi erőforrás. A 2,0 literes motor 203 lovas, hatfokozatú kézi vagy automata váltóval kérhető. Egyből bemutatkozik ugyanakkor a csúcsváltozat, a T6 is. A 3,0 literes turbómotor 304 lóerőt teljesít, amit hatfokozatú automata sebességváltó, illetve négykerék-hajtás juttat az útra. Igazán komoly élményt biztosítva a vezetőnek. 6,5 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, végsebessége pedig 250 km/óra.

2011-ben újabb variánsok kerülnek a kínálatba. Az 1,6 literes turbómotor 150 és 180 lóerővel, a 2,0 literes turbó 240 lóerővel jelenik meg. Készül majd különös takarékos, DRIVEe kivitel is, az abban alkalmazott 1,6-os 115 lóerős dízelmotorral, mindössze 4,3 liter üzemanyagot fogyaszt az S60.

Nem üti el a gyalogost

Nem üti el a gyalogost

Nem üti el a gyalogost


Természetesen nem a Volvo lenne, ha nem szerepelne az autóban valami új biztonságtechnikai megoldás, az új gyalogosvédelmi rendszer képes megakadályozni, hogy elüssünk egy járókelőt.

Az új Volvo S60 hivatalos bemutatója március másodikán a Genfi Autószalonon lesz. Az autóból évi 90 ezret szeretne eladni a gyár. A modell legnagyobb piacai Nagy-Britannia, USA, Kína és Oroszország lesznek. Az autót Belgiumban gyártják majd, az első vevők nyáron kapják meg autóikat.